آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » پیشنهاد سردبیر » شهرستان ها » صفحه نخست
کد خبر : 54407
چهارشنبه - ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۹
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هوراند در گفت‌و‌گو با اهرامروز:

طرح بیولوژیکی در ۵۰ هکتار از اراضی هوراند اجرا می‌شود/ توزیع ۱۰ هزار نهال بین روستائیان هوراندی

طرح بیولوژیکی در ۵۰ هکتار از اراضی هوراند اجرا می‌شود/ توزیع ۱۰ هزار نهال بین روستائیان هوراندی

سیدرضا تاج‌الدینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اهرامروز با تبریک آغاز هفته منابع طبیعی اظهار داشت: شاخصه اصلی برنامه‌های هفته منابع طبیعی و آبخیزداری امسال مردم محوری است و امسال به‌جای این‌که برنامه‌های هفته منابع طبیعی از طریق اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و جهاد کشاورزی اجرا شود مسئولیت برگزاری برنامه‌‌ها را نهادهای مردمی از قبیل بسیج، شوراهای اسلامی، دهیاران، اصناف و ائمه جماعت عهده‌دار خواهند بود.

تاج‌الدینی بابیان اینکه شعار هفته منابع طبیعی و آبخیزداری «منابع طبیعی، بزرگ‌ترین سرمایه ملی» نام‌گذاری شده است، افزود: در روز شمار هفته نیز با توجه به نام‌گذاری روزها مشخص شده که مردم محوری از جمله اولویت‌های برنامه‌های ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی می‌باشد چرا که اعتقاد داریم بدون مشارکت مردم نمی‌توان در راستای حفاظت از منابع طبیعی گام‌های مؤثری برداشت.

وی افزود: نقش مردم در برنامه‌های حفاظت از اراضی ملی  بسیار پررنگ است و دهیاران و شوراهای روستا به عنوان مدیران  روستایی و همیاران منابع طبیعی در پای کار آوردن اهالی روستا در راستای اهداف منابع طبیعی نقش اساسی دارند.

هم‌زمان با هفته منابع طبیعی ۱۰ هزار نهال بین روستاییان هوراندی توزیع می‌شود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هوراند با اشاره به روز شمار و برنامه های هفته منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: در این هفته ۱۰ هزار اصله نهال رایگان تحویل روستائیان می‌شود و عملیات اجرایی طرح بیولوژیکی (کاشت بذر قره یونجه، علوفه و ایجاد کنتور فار و …) در سطح ۵۰ هکتار آغاز خواهد شد.

تاج‌الدینی، کاشت نمادین نهال در شهر هوراند، سخنرانی ائمه جماعت در نماز ظهر جمعه پیرامون منابع طبیعی از دیدگاه اسلام و اهمیت درختکاری، غبارروبی مزار شهدا و کاشت نهال به یاد شهدا، برگزاری جلسه با حضور مدیران بحران در خصوص مقابله با سیل و خشکسالی با حفظ پوشش گیاهی، هماهنگی برای برگزاری شورای پیشگیری از وقوع جرم در خصوص پیشگیری از تخریب مرتع و جنگل، هماهنگی با آموزش و پرورش برای حضور کارشناسان در مدارس برای تشریح نقش دانش‌آموزان در حفاظت از عرصه‌های ملی را از جمله برنامه‌های هفته منابع طبیعی در هوراند ذکر کرد.

وی تصریح کرد: کاشت نهال توسط دانش‌آموز و بیان اهمیت درخت توسط معلمان در کلاس‌های درس، برگزاری کارگاه آموزشی بسیج همگام با کشاورز برای کشاورزان و بهره‌برداران مرتع با مشارکت منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و سپاه ناحیه هوراند و برگزاری مراسم نهال‌کاری در محدوده روستاها از طریق دهیاران از جمله برنامه‌های هفته منابع طبیعی است که در هوراند اجرا می‌شود.

روزشمار برنامه‌های هفته منابع طبیعی و آبخیزداری سال ۱۳۹۷ که با شعار محوری «منابع طبیعی، بزرگ‌ترین سرمایه ملی» اجرا می‌شود، به شرح زیر است:

۱) چهارشنبه ۱۵ اسفند؛ روز ملی درختکاری

۲) پنج شنبه ۱۶ اسفند؛ منابع طبیعی، مردم، احیا و توسعه جنگل‌ها و مراتع

۳) جمعه ۱۷ اسفند؛ منابع طبیعی، مردم، ائمه جمعه و جماعات

۴) شنبه ۱۸ اسفند؛ منابع طبیعی، مردم، حفاظت و حمایت

۵) یکشنبه ۱۹ اسفند؛ منابع طبیعی، مردم، آبخیزداری و مقابله با سیل و خشک‌سالی

۶) دوشنبه ۲۰ اسفند؛ منابع طبیعی، مردم، بسیج و همیاران طبیعت

۷) سه شنبه ۲۱ اسفند؛ منابع طبیعی، مردم و مجامع علمی و دانشگاهی

۱۵ تا ۲۱ اسفند به عنوان «هفته منابع طبیعی» نام‎گذاری شده که نخستین روز این هفته «روز درختکاری» است.

انتهای پیام/