آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 54533
سه شنبه - ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
رئیس کمیته امداد شهرستان اهر:

پرداخت بیش از ۷ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد اهر در سال ۹۷

پرداخت بیش از ۷ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد اهر در سال ۹۷

به گزارش اهرامروز، حسین بگلری روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا، اظهارداشت: برای هر یک از مددجویان مستمری هرچند ناچیز ماهانه پرداخت می‌شود.
وی پرداخت ۴۶۸ فقره تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان کمیته امداد اهر در سال‌جاری را از شاخص‌های عملکردی این نهاد در حوزه اشتغال و خودکفایی عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال‌جاری ۷ میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.
رئیس کمیته امداد اهر با بیان اینکه بانوان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان اهر از ابتدای سال‌جاری ۶۷۹ تخته فرش به متراژ ۳ هزار و ۸۲۰ مترمربع بافته‌اند، گفت: فرش دستباف تولیدی مددجویان به ارزش یک میلیارد و ۶۴۸ میلیون تومان به فروش رسیده و پول آن به حساب مددجویان واریز شده است.
وی همچنین از ایجاد ۲۸۰ فرصت شغلی با پرداخت تسهیلات از محل بودجه تبصره ۱۶ برای مددجویان کمیته امداد اهر در سال‌جاری خبر داد و یادآوری کرد: تسهیلات پرداخت شده در سال جاری در مقایسه با سال گذشته رشد دو برابری دارد.
بگلری با اشاره به همکاری ۷۴۴ حامی ایتام تحت پوشش کمیته امداد اهر گفت: ۹۲۲ خیر در رابطه با تامین نیازهای محسنین با کمیته امداد شهرستان همکاری می‌کنند.
وی گفت: اگر مجموع خیرین شهرستان اهر را با احتساب صندوق‌های صدقات در منازل و مغازه‌ها حساب کنیم ۲۴ هزار و ۸۴۴ خیر نیکوکار در شهرستان وجود دارد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی اهر با اشاره به اینکه ۹۵۰ دانش‌آموز بی‌بضاعت، ۸۳ دانشجو نیازمند، ۴۸ بیمار صعب‌العلاج تحت پوشش این نهاد حمایتی هستند، پرداخت حق بیمه اجتماعی به ۵۵۰ مددجو، ۸۹ بیمار و سالمند زمین‌گیر، پرداخت حق بیمه پایه‌ای و مکمل ۴ هزار و ۲۷۱ نفر، ۲۰۹ کودک زیر ۵ سال دچار سوء تغذیه، پرداخت هزینه درمانی یک هزار و ۳۰۸ نفر را از خدمان کمیته امداد شهرستان در سال جاری عنوان کرد.
وی همچنین از ارائه خدمات موردی یک هزار و ۲۵۰ نفر در قالب خدمات موردی و اورژانسی، پرداخت اجاره‌بهای مسکن ۱۳۰ خانوار، تامین جهیزیه ۲۰۱ نوعروس نیازمند، پرداخت وام مسکن مددجویی به ۲۹ خانوار و پرداخت ۴۴۹ فقره تسهیلات رفع حاجت در سال‌جاری توسط کمیته امداد شهرستان خبر داد.
شهرستان اهر بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای ۱۵۴ هزار و ۵۳۰ نفر جمعیت است.
۷۲۲۵/۳۰۷۱

انتهای پیام /