آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » اقتصادی » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 54558
پنجشنبه - ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۰
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی:

استان آذربایجان شرقی از لحاظ صنعت و مهاجرت در وضعیت مناسبی قرار ندارد

استان آذربایجان شرقی از لحاظ صنعت و مهاجرت در وضعیت مناسبی قرار ندارد

به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در مراسم افتتاحیه مدرسه شش کلاسه خیرساز روستای افیل اهر ضمن تشکر از بانک سپه استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: خیرین همواره کمک‌حال و یاور مسئولین در رفع نیازهای ضروری شهرستان به‌ویژه مسائل عمرانی بوده‌اند.

وی بابیان اینکه دولت به دلیل تحقق نیافتن بودجه عمرانی قادر به ساخت و اتمام بسیاری از پروژه‌ها نیست گفت: ۶۹ هزار میلیارد تومان برای بودجه عمرانی سال ۹۸ در نظر گرفته‌شده است که به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی ۱۰ تا ۲۰ درصد آن اختصاص می‌یابد و فقط برای پروژه‌های خاص مانند بزرگراه تبریز – هریس – اهر بودجه ۱۰۰ درصدی تخصیص می‌یابد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه به اعتقاد بنده مجلس به آموزش‌وپرورش و نوسازی مدارس توجه ویژه‌ای داشته است عنوان کرد: چند قانون جدید برای نوسازی تصویب‌شده همچنین فرصت‌های خوبی برای آموزش‌وپرورش ایجادشده که امیدواریم این روند با همکاری خیرین عزیز ادامه یابد و شاهد کاهش مدارس دو شیفته و بهبود فضاهای آموزشی باشیم.

عبدالهی با اشاره به نطق میان دستور خود در مجلس در مورد مهاجر فرست بودن آذربایجان شرقی گفت: در اوایل انقلاب استان آذربایجان شرقی در رده دوم و سوم ازلحاظ صنعت بود ولی اکنون طبق آمار جدید باکمال تأسف این رتبه به هشتم و دهم تنزل پیداکرده و این امر باعث مهاجرت به سایر استان‌های کشور شده است.

وی بابیان اینکه در وضعیت به وجود آمده صنعت استان همه مقصر هستند و نمی‌توانند شانه خالی کنند ابراز داشت: متأسفانه در بحث تولید ناخالص داخلی، استان آذربایجان شرقی در رده نهم کشور قرار دارد از سال ۷۵ نیز جمعیت استان در حال کاهش است طبق آمار سال ۹۵ نیز این کاهش ادامه دارد که همه به مسائل نامساعد اقتصادی استان بازمی‌گردد.