آخرین عناوین اخبار » شهرستان اهر » صفحه نخست » فرهنگ و هنر
کد خبر : 55071
چهارشنبه - ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
در جلسه شورای فرهنگ عمومی اهر عنوان شد:

لزوم تلاش برای عملیاتی‌شدن شعار «رونق تولید» / کتاب اسوه شجاعت در ۹ جلد تألیف می‌شود

لزوم تلاش برای عملیاتی‌شدن شعار «رونق تولید» / کتاب اسوه شجاعت در ۹ جلد تألیف می‌شود

به گزارش خبرنگار اهرامروز، الیاس ممی‌پور سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورا ضمن تبریک سال جدید و اعیاد شعبانیه و خیر مقدم به حضار ، گزارشی از مصوبات جلسه قبل ارائه داده و خواستار ارسال پیشنهادات اعضا در خصوص شعار سال به دبیر خانه شورا شد.

 

وی در ادامه مختصری در مورد هفته هنر انقلاب ( سالروز شهادت سید اهل قلم شهید آوینی ) پرداخته و هنر انقلاب را هنر متعهد و هنری دانست که به سوی کمال رهنمون میشود و از فساد بازمیدارد و اشاره کرد که در جهت ترویج هنر انقلاب تمام تلاش خود را خواهیم نمود در پایان به قرائت دستور جلسه پرداخت.

 

لزوم تلاش برای عملیاتی‌شدن شعار «رونق تولید»

آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر در سال‌جاری ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به ولادت امام سجاد، نقش دعا و توجه به دعا مخصوصاً در بین قشر جوان را بسیار مهم دانست و بحث رجب‌شناسی و شعبان‌شناسی و رمضان شناسی را از مسائل مهم شیعه عنوان کرد.

وی با اشاره به شعار سال قصد دشمن را زمین‌گیر کردن جمهوری اسلامی در زمینه اقتصادی دانست و عنایات بیشتر مقام معظم رهبری به مسائل اقتصادی در شعار سال حساسیت پرداختن به مسائل اقتصادی را ایجاب می‌کند شعار سال باید در طول سال و نه فقط مختص آن سال باشد بلکه باید در طول سالیان مورد توجه باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر با اشاره به سهمیه‌بندی شعار سال گفت که باید شعار سال به‌صورت شهری و استانی سهمیه بندی گردد تا مشخص گردد که به‌صورت منطقه در خصوص عملی کردن شعار سال چه کارها می‌توان انجام داد.

امام جمعه شهرستان اهر در ادامه سخنان خود به موضوع روز شهرستان پرداختند و ضمن تاکید بر تشکیل جلسه و کارگروه ویژه برای برگزاری بهتر روز شهرستان گفت: در دو دوره برگزاری این برنامه دو کتاب چاپ شده کتاب‌های زندگی آیت‌الله نجفی اهری و کتاب شیخ احمد آقا اهری و در دور سوم که امسال قرار است برگزار گردد کتاب زندگی‌نامه اولین امام جمعه شهرستان آیت‌الله آل‌محمد چاپ خواهد شد کتاب مذکور در نه جلد توسط فرزند آن مرحوم تألیف خواهد شد که چهار مجلد آن قرار است برای روز همایش آماده گردد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر در بخش پایانی سخنان خود ضمن تسلیت جان‌باختن تعدادی از هم‌وطنانمان در حادثه سیل، عزم مردم را در خصوص کمک به آسیب‌دیدگان در عین تورم و کمبودها بسیار ستودنی و مثال‌زدنی دانست و با اشاره به کمک‌های مردم نوع‌دوست شهرمان، از اعلام امادگی موکب اربعین شهرستان اهر برای مستقر شدن در مناطق سیل‌زده خبر داد و نقش شورای فرهنگ عمومی را در خصوص اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی برای کمک‌های بیشتر مهم دانست.

کتاب اسوه شجاعت در نه جلد تألیف می‌شود

سخنران دیگر حجت‌الاسلام آل‌محمد فرزند اولین امام جمعه فقید شهرستان بودند که شرح مختصری در مورد چاپ کتاب اسوه شجاعت که در مورد زندگینامه آیت‌الله آل‌محمد مبارز نستوه دادند.

وی گفت: سعی می‌کنیم چهار مجلد این کتاب برای روز بزرگداشت شهرستان آماده گردد جلد اول چاپ شده جلدهای دوم و سوم زیر چاپ است و جلد چهارم هم آماده چاپ می‌باشد.

آل‌محمد خاطر نشان کرد: کتاب اسوه شجاعت در نه جلد تألیف خواهد شد.

در ادامه سرهنگ سیفی جانشین سپاه ناحیه اهر ضمن تبریک اعیاد شعبانبه از اعلام آمادگی برای برگزاری روز شهرستان خبر داده و خواستار کمک دیگر نهادها برای برگزاری هر چه بهتر این برنامه شدند ایشان ضمن انتقاد از بعضی دستگاه‌ها در مورد عدم پرداخت بدهی‌های سالهای قبل و با توجه به مشکلات اقتصادی موجود از دیگر دستگاه‌ها و نهادها خواستند همکاریهای لازم را داشته باشند.

راضیه عباسی‌معروفان عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیگر سخنران جلسه ضمن اشاره به شعار سال به‌صورت عملی، بحث تولید را مبحث عملی دانست و گفت که باید بسیجی‌وار وارد عمل شد باید هماهنگی‌های لازم در تمام ارگان‌ها صورت پذیرد خودکفایی و استفاده از تولیدات داخلی لحاظ گردد اگر کیفیت‌ها بالا برده شود استقبال مردم هم بیشتر خواهد بود باید از موجودی‌های خودمان نهایت استفاده را بکنیم با اصناف هماهنگی‌های لازم انجام یابد تا در حد توان نظارت کافی را در خصوص کیفیت داشته باشند.