آخرین عناوین اخبار » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 55186
پنجشنبه - ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷
امام جمعه کلیبر در تجلیل از قضت برتر ارسباران:

برخورد با اختلاس‌گران و اخلال‌گران نظام اقتصادی اعتماد مردم را بازمی‌گرداند

برخورد با اختلاس‌گران و اخلال‌گران نظام اقتصادی اعتماد مردم را بازمی‌گرداند

به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام سیدحسن موسوی در آیین تجلیل از قضات حائز رتبه برتر منطقه ارسباران که در سالن شهید تندگویان فرمانداری اهر برگزار شد اظهار داشت: هر کسی که در قوای سه‌گانه در راه رضای خداوند متعال برای مردم خدمت بی‌منت ارائه کرده‌اند نیز باید تقدیر شوند و قضات عادل و تلاش‌گر دستگاه قضایی یکی از نمونه‌های خدمتگزاران صدیق هستند.

وی با اشاره به این‌که قضات و مسئولان تشکیلات قضایی شهرستان کلیبر در رسیدگی به شکایات مردمی و پرونده‌های وارده کوتاهی یا تعلل نمی‌کنند، افزود: بعضاً شاهدیم قضات پرونده‌ها را خارج از ساعات اداری و در منزل بررسی می‌کنند این مهم نشان می‌دهد که قضات ما خدمت به مردم را محدود به ساعات اداری نمی‌کنند.

امام جمعه کلیبر اضافه کرد: باید خدارا شاکر باشیم که دین اسلام زمینه حکم‌فرمایی ولایت‌فقیه را در کشور فراهم کرده است در حالی که کشوری وجود ندارد تا ولایت‌فقیه و اسلام عدالت‌خواه بر آن حکم‌فرما شود.

موسوی بیان داشت: استکبار جهانی برای نابودی اسلام و ولایت در کشورمان ۴۰ سال است که توطئه‌چینی و برنامه‌ریزی می‌کند ولی به برکت وجود رهبری مدبر، هوشیار و عدالت‌خواه تمامی توطئه‌های دشمنان استکباری را نقش برآب می‌کند.

وی با ذکر این‌که اغلب کشورها به این نتیجه رسیده‌اند که اگر همکاری جمهوری اسلامی نباشد منطقه و حتی جهان به ناامنی کشیده می‌شود، گفت: جمهوری اسلامی ایران این مفتخر است که توانسته چهره پلید استکبار جهانی و در راس آن رئیس‌جمهور دیوانه آمریکا را آشکار سازد، این در حالی است که تا پیش از این آمریکایی‌ها مدعی پیشتازی در حقوق‌بشر بودند ولی دیدیم در یمن، عراق، سوریه و … چگونه حقوق‌بشر را زیرپا گذاشتند.

امام جمعه کلیبر در ادامه سخنان خود بابیان اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برگرفته از قوانین الهی است، گفت: دستگاه قضایی و قضات جمهوری اسلامی نباید بین قوی و ضعیف، فقیر و غنی تفاوت قائل شوند چراکه دستگاه قضایی مجری قوانین الهی است.

موسوی بر لزوم برخورد قاطع و انقلابی دستگاه قضایی با اختلاس‌گران و اخلال‌گران نظام اقتصادی در کشور تاکید کرد و افزود: نابسمانی‌های بازار، اخلال در نظام اقتصادی و اختلاس که بر اثر سوءمدیریت برخی‌ها به وجود آمد به اعتماد مردم لطمه وارد کشده است لذا انتظار می‌رود همان‌گونه که دستگاه قضایی با اختلاس‌گران و اخلال‌گران نظام اقتصادی برخورد قاطعی داشته به آن در راستای جلب اعتماد عمومی ادامه دهد.

وی با تاکید بر اینکه قضات برجسته، شجاع و عدالت‌گستر بایستی تشویق شوند خاطرنشان کرد: قضات کشور ما بین قضات سایر کشورها تفاوت‌های بسیاری دارند و قابل مقایسه نیستند.

انتهای پیام/