آخرین عناوین اخبار » پیشنهاد سردبیر » دولت » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 55175
پنجشنبه - ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور:

قیر مورد نیاز برای آسفالت بزرگراه اهر-تبریز تا یک‌ماه آینده تامین می‌شود/ اعتبار مصوب بزرگراه اهر-تبریز در سال‌جاری ۲۵ میلیارد تومان است

قیر مورد نیاز برای آسفالت بزرگراه اهر-تبریز تا یک‌ماه آینده تامین می‌شود/ اعتبار مصوب بزرگراه اهر-تبریز در سال‌جاری ۲۵ میلیارد تومان است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، سیدحسین میرشفیع در نشست بررسی موانع و مشکلات بزرگراه اهر-تبریز که در شرکت پیمانکاری سامان محیط برگزار شد، اظهار داشت: اعتبار مصوب امسال بزرگراه اهر-تبریز ۲۵ میلیارد تومان است و پیمانکاران از بابت ساخت این بزرگراه حدود ۳۰ میلیارد تومان از دولت طلب دارند.

وی افزود: دولت اگر بتواند مطالبات پیمانکاران بزرگراه اهر-تبریز را با واگذاری اوراق می‌پردازند که در صورت تخصیص صد درصدی اعتبار؛ ۲۵ میلیارد تومان خواهد بود.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: پیمانکاران بزرگراه اهر-تبریز برای تصویه بدهی‌هایشان از بابت خرید مصالح یا ماشین‌آلات می‌توانند از بانک‌ها تسهیلات دریافت کنند که این مهم می‌تواند نقدینگی پیمانکاران را افزایش داده و منجر به تسریع در روند احداث بزرگراه شود.

میرشفیع بابیان اینکه وزارت راه و شهرسازی به اندازه پروژه‌های راه‌سازی در حال اجرا می‌تواند قیر بگیرد، گفت: بعضاً همه فکر می‌کنند که وزارت راه و شهرسازی بیش از نیازش قیر می‌گیرد ولی این‌طور نیست وزارت راه سهمیه اندکی از قیر رایگان دولت دارد که به اندازه نیاز پروژه می‌تواند تخصیص دهد.

وی اضافه کرد: فکر نمی‌کنم پروژه بزرگراهی اولویت‌دار و مهم‌تری غیر از بزرگراه اهر-تبریز در استان آذربایجان شرقی داشته باشیم از این‌رو میزان قیر مورد نیاز این پروژه را وزارت راه و شهرسازی بدون چون و چرا تخصیص می‌دهد و اگر اداره‌کل راه و شهرسازی استان نتواند سهمیه قیر یک ماه آینده را نگیرد کم‌کاری کرده است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت زیربناهای حمل و نقل کشور تاکید کرد: با وجود تمامی محدودیت‌ها و ضعف‌ها، سهمیه قیر بزرگراه اهر-تبریز تا یک‌ماه آینده تامین می‌شود، لذا باید اداره‌کل راه و شهرسازی استان برای دریافت سهمیه قیر این بزرگراه اقدام کند.

انتهای پیام/