آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 55450
پنجشنبه - ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۶
امام جمعه اهر در مراسم گرامیداشت روز کار و کارگر:

اقتصاد کشور به دست توانای کارگران زحمت‌کش می‌چرخد/ نقش کارگران در خودکفایی کشور قطعاً غیرقابل‌انکار است

اقتصاد کشور به دست توانای کارگران زحمت‌کش می‌چرخد/ نقش کارگران در خودکفایی کشور قطعاً غیرقابل‌انکار است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در آیین تجلیل از کارگران نمونه و کارآفرینان که به مناسبت روز جهانی کار و کارگر در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی اهر برگزار شد، با تبریک روز کار و کارگر و معلم به کارگران و معلمان اظهار داشت: کارگری شغلی ارزشمند است و این‌طور نیست که فقط به شاغلان معادن، ساختمان و … کارگر گفته شود همه در شغل خود کارگر محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد کشور به دست توانای کارگران زحمت‌کش می‌چرخد، افزود: کار و تلاش مهم است و آن‌هایی که به موفقیت رسیده‌اند با کار و تلاش بوده در حالی که هیچ چیز مفت و مجانی در اختیار آدمی قرار نمی‌گیرد.

امام جمعه اهر بر لزوم تقویت و ترویج روحیه انقلابی و جهادی در برابر توطئه‌های سیاسی و اقتصادی دشمنان تاکید کرد و گفت: ملت ایران در زمان انقلاب اراده کردند تا حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را برچینند و با همان روحیه دوران دفاع مقدس را پشت سر گذاشتند و حال اگر اراده کنند تحریم‌های آمریکا را بی‌اثر خواهند کرد.

حاجی‌زاده ادامه داد: دشمنان به سابقه مقاومت ملت ایران توجه خاصی دارند و برنامه‌ریزی می‌کنند تا اراده ایستادگی و مقاومت و روحیه انقلابی را از مردم بگیرند، چون می‌دانند اگر ملت ایران اراده کنند ابهت پوچ استکبار جهانی از بین خواهند برد.

وی بابیان اینکه کار و تلاش بر خلاف سُستی و تَن‌پروری می‌تواند ضمن توانمندسازی خانوارها به رونق اقتصادی کشور کمک کند، گفت: در زبان ما پدران و مادران می‌گفتند “کار نکنی و بخوری” این فرهنگ کاملاً اشتباهی است که برای فرزندان می‌آموختند این در حالی است که هیچ کس بدون کار و تلاش صاحب رفاه و آسایش نمی‌شود.

امام جمعه اهر، لازمه کسب موفقیت‌های مختلف در عرصه زندگی را «کار و تلاش جهادی» دانست و گفت: دشمنان شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا اقتصاد کشورمان و معیشت مردم از بین برود در این میان بایستی با تلاش جهادی مقابل دشمن ایستادگی کنیم به طوری که اکنون نیز به تلاش جهادی نیازمندیم.

حاجی‌زاده با ذکر این‌که کار، تلاش و کارگری عین عبادت است و در عین حال زندگی و معیشت را تامین می‌کند، ابراز داشت: قبول داریم جوانان از نظر اشتغال، معیشت و تشکیل خانواده با مشکلاتی روبرو هستند ولی اگر کسی همت کند می‌تواند اشتغال برای خود ایجاد کند به طوری که جوانان بسیاری داریم که همت کرده و خوداشتغال کرده‌اند شاید در ادارات شغل رسمی آن‌چنانی وجود نداشته باشد ولی دلیل نمی‌شود که بگوییم اصلاً شغل نیست.

وی، ارائه آموزش‌های مهارتی از سوی ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جوانان بیکار را ضروری دانست و گفت: اگر جوانان بیکار مهارتی ندارند دولت‌مردان به این جوانان مهارت بیاموزد تا این دست جوانان بتوانند مسیر درست را پیدا کنند.

امام جمعه اهر با تاکید بر اینکه ارزش کار سرمایه‌گذاران و کارآفرینان کمتر از تلاش و ارزش کارگران نیست، خاطرنشان کرد: وقتی سرمایه‌گذاران و کارآفرینان سرمایه خود را صرف اشتغال و تولید کرده‌اند ارزش کمتری نسبت به کار جهادی کارگران ندارد بلکه همین کارآفرینان زمینه تامین معیشت خانواده‌های کارگران را فراهم کرده‌اند.

حاجی‌زاده با اشاره به اینکه به تاسی از پیامبر اکرم(ص) دست کارگران و کارآفرینان را می‌بوسیم، یادآور شد: کارگران سربازان سنگر اقتصادی کشور هستند و با همت‌شان کشور را از وابستگی به اجنوی‌ها رهایی بخشیده‌اند.

انتهای پیام/