آخرین عناوین اخبار » پیشنهاد سردبیر » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 55699
دوشنبه - ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اهر:

۴۸۵ فقره تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان کمیته امداد اهر پرداخت شد/ مددجویان کمیته امداد اهر ۷۶۷ تخت قالی بافتند

۴۸۵ فقره تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان کمیته امداد اهر پرداخت شد/ مددجویان کمیته امداد اهر ۷۶۷ تخت قالی بافتند

به گزارش خبرنگار اهرامروز، حسین بگلری در همایش فرهنگ و کار کمیته امداد مام خمینی (ره) اهر ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: رویکرد کارآفرینی در کمیته امداد امام خمینی (ره) جهت مبارزه با فقر با درنظر گرفتن دو شاخص فرهنگ و اشتغال بیش از دیگر محورها از سال ۱۳۸۶ آغاز شده است.

وی با بیان اینکه کارآفرین به کسی گفته می‌شود که خلاقیت داشته و موقعیت‌های اقتصادی جدید در جامعه به وجود می‌آورد چون دیدگاه سنتی دیگر پاسخگوی نیازهای جامعه نیست گفت: کارآفرین در پیشرفت اقتصادی جامعه نقش کلیدی دارد فقط سرمایه خود را سازمان‌دهی می‌کند یعنی ضمن اینکه رئیس خودش است برای بهره‌وری و سود بیشتر نهایت تلاش خود را به کار می‌بندد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اهر، مهم‌ترین شاخصه یک کارآفرین را میل و علاقه شدید درونی برای دست‌یابی به اهداف والاتر دانست و عنوان داشت: کارآفرین همیشه به اهداف بزرگ و والا فکر کرده و روحیه استقلال خود را همیشه حفظ می‌نماید ریسک‌پذیر هستند و هیچ وقت نمی‌ترسند و به سرمایه‌گذاری به‌صورت یک چالش مثبت و هدفمند می‌نگرند مجموعه این عوامل  به همراه پشتکار همیشه سبب موفقیت کارآفرینان می‌شود.

بگلری با ذکر اینکه اگر کسی توان، انگیزه و اهلیت کار را داشته ولی سرمایه نداشته باشد کمیته امداد امام خمینی (ره) می‌تواند در این زمینه به یاری مددجویان عزیز بیاید اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در چند جهت از قبیل خدمات، خود اشتغالی، کشاورزی، دام‌پروری و … تسهیلات با بهره ۴ درصد در اختیار مددجویان این نهاد قرار می‌دهد و افراد درخواست کننده را برای یادگیری مهارت به مراکز فنی حرفه‌ای و مراکز خود کمیته امداد بدون دریافت هزینه معرفی می‌نماید تا آماده کار و فعالیت شوند.

پرداخت مستمری به ۴ هزار و ۲۹۵ خانوارتحت حمایت کمیته امداد اهر

وی از پرداخت ۴۸۵ فقره تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان کمیته امداد شهرستان اهر خبر داد و گفت: به عبارتی برای متقاضیان تسهیلات خوداشتغالی ۷ میلیارد و ۳۵۴ میلیون تومان به مددجویان پرداخت کرده‌ایم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اهر تاکید کرد: زندگی و معیشت مددجویان اگر به مستمری ناچیز کمیته امداد وابسته شود قطعاً نه معیشت تامین می‌شود نه به خودکفایی خواهند رسید بر همین اساس مددجویانی که توان کار و تلاش را دارند با مهارت‌آموزی از کمیته امداد تسهیلات گرفته و اشتغال‌زایی کنند در این صورت می‌توانند خودکفا شوند.

بگلری با اشاره به اینکه سال گذشته مددجویان کمیته امداد اهر ۷۶۷ تخته فرش به متراژ ۴۳۴۷ متر بافته‌اند، گفت: از بابت فروش فرش دستبافت مددجویان، ۲ میلیارد و ۱۲۴ میلیون تومان سود حاصل شده از فروش فرش‌ها به حساب قالی‌بافان واریز کرده‌ایم، حمایت و تسهیلات پرداختی کمیته امداد برای این هدف است تا مددجویان به خودکفایی برسند تا بتوانند از چرخه حمایتی خارج شوند.

وی در ادامه از پرداخت مستمری به ۴ هزار و ۲۹۵ خانوار طی سال گذشته در این شهرستان خبر داد، افزود: در حال حاضر ۹۵۰ دانش‌آمور، ۸۳ دانشجو، ۸۹ بیمار زمین‌گیر، ۴۸ بیمار صعب‌العلاج، ۲۰۹ کودک دچار سوء تغذیه زیر ۵ سال، ۲۱۷ فرزند یتیم و ۸۳۴ فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد شهرستان اهر هستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اهر اضافه کرد: پرداخت تسهیلات و اجرای طرح‌های اشتغال در مناطق شهری و روستای، به طوری که ۸۰ درصد دام‌های برخی روستاها توسط کمیته امداد تامین شده و این افتخار نیست که بگوییم ما منابع آن را تامین کردیم بلکه به این افتخار می‌کنیم که توانسته‌ایم مددجویان را به خودکفایی برسانیم.

انتهای پیام/