آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 55882
یکشنبه - ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳
رئیس دادگستری شهرستان اهر:

انتظار دستگاه قضایی در ثبات قیمت گوشت هنوز برآورده نشده است/ نیروی انتظامی و سپاه با روزه‌خواران برخورد کنند

به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری ظهر امروز در جمع مردم اهر با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در جبهه‌های مختلف با دشمنان مقابله می‌کند، اظهار داشت: در زندگی‌های‌مان سیره ائمه اطهار(ع) را الگو قرار دهیم و ایثار، فداکاری و ازخودگذشتگی را سرمشق خود قرار دهیم چراکه غفلت در برابر دشمنان صدمات جبران‌ناپذیری دارد.

وی افزود: امروز پرچم اسلام بر دوش ایرانیان است و دشمن از روحیه مقاومت، ایستادگی و شهادت‌طلبی ملت ایران هراسان است چراکه تاریخ گواه اقتدار و عظمت دین اسلام و مسلمانان است.

رئیس دادگستری شهرستان اهر با ذکر اینکه نیاز کنونی، جهاد اموال در راه دین اسلام است، گفت: آن‌هایی که احتکار، کم‌فروشی، گران‌فروشی و اخلال در بازار می‌کنند خیانت در حق مردم است.

نظری از برخورد دستگاه قضایی با احتکار کالا، گران‌فروشی و اخلال‌گران در معیشت مردم خبر داد و افزود: پرونده‌های مختلفی در رابطه با مسائل اقتصادی و متخلفان این حوزه در دستگاه قضایی تشکیل شده و در حال رسیدگی است که امیدواریم دانه‌درشتان و عوامل اصلی که قصد دارند معیشت مردم را به خطر بیندازند شناسایی و به مردم معرفی شوند ازاین‌رو انتظار داریم مردم و کسبه نیز هوای همدیگر را بیشتر داشته باشند.

وی اضافه کرد: دستگاه قضایی شهرستان اهر در ستاد تنظیم بازار تلاش مضاعفی در تثبیت قیمت گوشت انجام داد و نتیجه نیز گرفتیم ولی آن انتظاری که داشتیم هنوز محقق نشده و از طرفی توانستیم از قاچاق دام زنده جلوگیری کنیم و قیمت گوشت را در شهرستان اهر به ثبات برسانیم، در این راستا قصابی‌هایی که گوشت را گران‌تر از قیمت مصوب به مردم عرضه می‌کردند پلمب شدند و برای متخلفان پرونده تشکیل شده است.

رئیس دادگستری شهرستان اهر با قدردانی از تلاش‌های دادستان عمومی و انقلاب اهر در رابطه با جلوگیری از قاچاق دام و برخورد با گران‌فروشی گوشت گفت: مردم اهر گوشت را گران‌تر از قیمت مصوب نخرند و در صورت گران‌فروشی مراتب را گزارش داده و حتی‌الامکان از خرید گوشت با قیمت بالا پرهیز کنند.

نظری از تخصیص شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده روزه‌خواری و تظاهر به روزه‌خواری در ملأ عام در دادسرا و دادگستری شهرستان اهر خبر داد و تأکید کرد: در اسلام روزه‌خواری حرام است، اصلاً قابل قبول نیست وقتی قانون مشخص می‌کند که روزه‌خواری حرام است برخی در خیابان‌ها، جاده‌ها و ملأ عام اقدام به روزه‌خواری کنند در این راستا به دستگاه‌های ذی‌ربط دستورات قضایی برای برخورد با روزه‌خواران داده شده است.

وی خطاب به نیروی انتظامی و سپاه ناحیه اهر گفت: گشت‌های پرسنل خود را در سطح شهر و جاده‌ها افزایش دهید و در صورت مشاهده روزه‌خواری در ملأ عام و تظاهر به روزه‌خواری با کسانی که از قوانین تخطی کرده‌اند برخورد کنید چراکه روزه‌خواری جرم مشهود است و برخورد با متخلفان نیازی به دستور قضایی ندارد.

رئیس دادگستری شهرستان اهر در ادامه با اشاره به قتل اخیر در پارک آنالار اهر گفت: متأسفانه روز دوشنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه قتل در پارک آنالار اتفاق افتاد، دو نفر به‌دلیل مسائل و اختلافات شخصی که با همدیگر درگیر شده بودند باعث قتل یکی از طرفین شدند که بلافاصله قاتل با قرار بازداشت و روانه زندان شد.

نظری ادامه داد: در حال حاضر پرونده قتل در بازپرسی شعبه ۲ دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اهر در جریان است.

وی در ادامه از برگزاری جشن گل‌ریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی ۳۱ اردیبهشت‌ماه در شهرستان اهر خبر داد و گفت: زندانیانی که محکومیت مالی از قبیل چک برگشتی، مهریه و بدهی و دیه حوادث رانندگی دارند، جشن گل‌ریزان برای آزادسازی این زندانیان برگزار می‌شود در حالی که نزاع، چاقوکشی و قتل شامل این جشن نمی‌شود ازاین‌رو انتظار می‌رود همشهریان و خیرین بزرگوار برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و بازگشت آنها به آغوش خانواده در این جشن مشارکت کنند.

انتهای پیام/