آخرین عناوین اخبار » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 55893
دوشنبه - ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
مسئول زکات کمیته امداد اهر خبر داد؛

پرداخت کمک هزینه معیشتی برای ۱۳۷۳ خانواده نیازمند از درآمد زکات/ شورای شهر اهر نسبت به نامه‌های شورای زکات بی‌توجهی می‌کند

به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام بهنام چنابی در اولین جلسه شورای زکات شهرستان اهر در سال‌جاری که در بیت امام جمعه اهر برگزار شد با اشاره به عملکرد شورای زکات در دو بخش فرهنگی و هزینه‌کرد خلاصه می‌شود اظهار داشت: از مجموع ۱۹۸ روستای شهرستان اهر، ۱۱۰ روستای که جمعیت بالای ۱۰ خانوار دارند شامل پرداخت زکات می‌شوند و برخی روستاها نیز شامل زکات مستحبی می‌شوند.

وی افزود: ۱۱۰ عامل و ۲۵ نفر مبلغ زکات به صورت افتخاری سال گذشته با شورای زکات شهرستان اهر همکاری داشتند و از طرفی هم ریالی حق‌الزحمه به دلیل نبود منابع اجرایی نتوانستیم به عاملین با مبلغان پرداخت کنیم.

مسئول زکات کمیته امداد شهرستان اهر از جمع‌آوری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات طی سال گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: بعضاً در فضای مجازی مطرح می‌کنند که زکات در چه محل‌هایی هزینه می‌شود؟ باید عرض کنم سال گذشته فقط در بخش جهیزیه برای نوعروسان نیازمند بیش از ۱۴۰ میلیون تومان هزینه کردیم و هزینه درمان ۵۰ بیمار نیازمند را از طریق زکات تامین کردیم.

چنابی بابیان اینکه سال گذشته ۱۲ واحد مسکن برای نیازمندان از محل زکات جمع‌آوری شده در روستاهای شهرستان اهر احداث کرده‌ایم، ابراز داشت: علاوه بر تامین جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، احداث مسکن مددجویی، هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند و تحت پوشش کمیته امداد را نیز تامین کرده‌ایم.

وی همچنین از پرداخت کمک هزینه معیشتی برای ۱۳۷۳ خانواده نیازمند طی سال گذشته از محل زکات جمع‌آوری شده در این شهرستان خبر داد و افزود: در برخی روستاها نیز در بخش‌هایی که می‌تواند در زندگی مردم آن روستاها تاثیرگذار باشد پروژه و طرح‌هایی اجرا کردیم.

مسئول زکات کمیته امداد شهرستان اهر با انتقاد از بی‌توجهی شورای شهر و شهرداری اهر به مصوبه نام‌گذاری یکی از میادین به نام میدان زکات گفت: تاکنون سه بار نامه به شهرداری و شورای شهر اهر نوشتیم تا مصوبه را اجرایی کنند ولی متاسفانه نه شورای شهر و نه شهرداری هیچ ارزشی به مصوبات و نامه‌های شورای زکات قائل نمی‌شوند، این‌همه بلوار و میادین احداث می‌شود اما راضی نمی‌شوند نام یکی از بلوارها و میادین را به نام میدان یا بلوار زکات نام‌گذاری کنند.

انتهای پیام/