آخرین عناوین اخبار » پیشنهاد سردبیر » دولت » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 56472
یکشنبه - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی:

بهره‌مندی جمعیت استان از نعمت گاز، ۲۰ درصد بیشتر از متوسط کشوری است/ ۹۵٫۵ درصد جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی استفاده می‌کنند

بهره‌مندی جمعیت استان از نعمت گاز، ۲۰ درصد بیشتر از متوسط کشوری است/ ۹۵٫۵ درصد جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی استفاده می‌کنند

به گزارش خبرنگار اهرامروز، سیدرضا رهنمای توحیدی در آیین کلنگ‌زنی پروژه گازرسانی به ۱۴ روستا و قشلاق عشایری شهرستان اهر در روستای حاج علی بیگ‌کندی اظهار داشت: خداراشاکریم که توانسته‌ایم به اکثر روستاهای آذربایجان شرقی بدون در نظر گرفتن جمعیت، گازرسانی کنیم و توانسته‌ایم با همت همکاران خدمات جمهوری اسلامی را در گوشه‌ای از کشور بگسترانیم.

وی افزود: تا پیش از انقلاب اسلامی گاز طبیعی صرفاً به شوروی سابق صادر می‌شد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از دستاوردهای بزرگ نظام اسلامی توسعه شبکه گازرسانی به اقصی نقاط کشور بود و اکنون ۱۱۴۲ شهر و ۲۸۷۰۰ روستای کشور از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی بابیان اینکه گازرسانی به اقصی نقاط کشور نمونه‌ای از گسترش عدالت اجتماعی در جمهوری اسلامی است، گفت: در حال حاضر صد درصد شهرهای آذربایجان شرقی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند و ۹۵٫۵ درصد جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

توحیدی اضافه کرد: علی‌رغم این‌که آذربایجان شرقی از مخازن گاز طبیعی دورترین استان کشور است ولی با این حال بهره‌مندی جمعیت شهری و روستایی استان ۲۰ درصد بیشتر از متوسط کشوری است و این نشان‌گر توجه نظام جمهوری اسلامی به برقراری عدالت اجتماعی است که در زمینه گازرسانی به هزینه‌ها توجه نداشته است.

گازرسانی به روستاهای کم جمعیت و دورافتاده مانع از مهاجرت می‌شود

وی با ذکر اینکه دولت برای گازرسانی به روستاهای کم جمعیت و دورافتاده به طور متوسط بین ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان برای هر خانوار هزینه پرداخت می‌کند، ابراز داشت: گازرسانی به روستاهای کم جمعیت و دورافتاده علاوه بر این‌که از مهاجرت می‌کاهد بلکه توانسته مهاجرت معکوس به روستاها را نیز به وجود آورد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی از شکل‌گیری نهضت گازرسانی به روستاها از دولت یازدهم و دوازدهم خبر داد و گفت: وقتی گفته می‌شود ۲۷ هزار و ۸۰۰ روستای کشور از نعمت گاز برخوردار شده‌اند بدین معناست که حدود ۱۸ هزار روستا در دولت یازدهم و دوازدهم از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.

توحیدی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون حدود ۹۶ درصد جمعیت روستایی شهرستان اهر از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند، گفت: در حال حاضر بهره‌مندی جمعیت روستایی شهرستان اهر از نعمت گاز طبیعی بیشتر از متوسط استانی است که با بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به ۱۴ روستا و قشلاق عشایری این شهرستان، بهره‌مندی جمعیت روستایی در اهر از گاز طبیعی به ۹۸ درصد افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: گازرسانی به روستاهای بیست خانوار به بالا در شهرستان اهر و استان آذربایجان شرقی به زودی به اتمام می‌رسد و بعد از آن گازرسانی به روستاهای زیر ۱۰ و ۵ خانوار جزو برنامه‌ها قرار می‌گیرد، با وجود این‌که از نظر منابع دولتی کمبودهایی داریم ولی تمامی سعی‌مان را برای بهره‌مندی روستائیان از گاز طبیعی را به کار خواهیم گرفت.

انتهای پیام/