آخرین عناوین اخبار » اقتصادی » پیشنهاد سردبیر » دولت » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 56588
شنبه - ۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
فرماندار اهر در جلسه کارگروه اشتغال پایدار روستایی خبر داد:

انتخاب ۳ روستای شهرستان اهر به عنوان پایلوت طرح‌های اشتغال‌زایی

انتخاب ۳ روستای شهرستان اهر به عنوان پایلوت طرح‌های اشتغال‌زایی

به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در جلسه کارگروه اشتغال پایدار روستایی شهرستان اهر اظهار داشت: با توجه به وجود ظرفیت‌های بالقوه کشاورزی، دامداری، صنایع‌دستی، گردشگری و ورزشی، این روستا‌ها به عنوان پایلوت برای طرح‌های اشتغال‌زایی انتخاب شده است.

وی، افزود: در این روستا‌ها آموزش‌های لازم در حوزه‌های مختلف دامداری، کشاورزی، صنایع‌دستی، گردشگری، ورزشی و … از سوی ادارات متولی در امر آموزش به متقاضیان داده می‌شود.

فرماندار شهرستان اهر، گفت: همچنین زیرساخت‌های لازم از جمله راه، برق، آب و گاز در راستای اشتغال و تولید از سوی ادارات خدمات‌رسان در این روستا‌ها تأمین می‌شود.

محمودی، گفت: امیدواریم با همکاری و همراهی دهیاران و اعضای شورای اسلامی این روستا‌ها با ادارات مربوطه شاهد تشویق علاقه‌مندان و به خصوص جوانان به اشتغال و تولید باشیم.

وی با تاکید بر اینکه روستاهای ورگهان، آذغان و خونیق به عنوان مراکز دهستان‌های شهرستان اهر از ظرفیت‌های توسعه‌ای برخوردار هستند، یادآور شد: البته پس از بررسی‌ها بین ۱۵ روستای این شهرستان، روستاهای مذکور را به عنوان پایلوت طرح‌های اشتغال‌زایی معرفی کردیم در حالی که روستاهای در حال توسعه شهرستان اهر تنها به سه روستا محدود نمی‌شود.

سه روستا در هر شهرستان آذربایجان شرقی پایلوت طرح‌های اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی

رمضانی در جلسه کارگروه اشتغال پایدار روستایی با اشاره به سه روستا در هر شهرستان به عنوان روستاهای پایلوت طرح‌های اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی انتخاب شده‌اند، اظهار کرد: چند ماه می‌شود که پایلوت طرح‌های اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی در روستاهای منتخب آذربایجان شرقی آغاز شده و انتظار می‌رود شوراها و دهیاران پیشنهادات خود را به منظور توسعه روستاهایشان در پنج سال آینده ارائه دهند.

وی افزود: این‌که از مرکز برای توسعه روستاها تصمیم‌گیری کنند به سر رسیده و رویکرد جدید دولت تدبیر و امید این است که از ایده‌ها و پیشنهادات روستائیان برای توسعه اشتغال و اقتصاد روستاها بهره‌گیری شود.

این مقام مسئول ادامه داد: منابع و اختیارات لازم جهت اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی روستاها به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده تا پس از آن‌که برنامه‌ها طبق دستورالعمل‌ها پیشرفت، روستاهای پایلوت برای سایر روستاهای در حال توسعه الگو شود.

انتهای پیام/