رئیس دادگستری اهر در دیدار قضات با امام جمعه:

مبارزه با مواد مخدر همت جمعی مردم را می‌طلبد/ دستگاه قضایی بستر و فضا را برای سرمایه‌گذاری آماده کرده است/ رسیدگی به بیش از ۳۵ هزار فقره پرونده در دادگستری اهر

مبارزه با مواد مخدر همت جمعی مردم را می‌طلبد/ دستگاه قضایی بستر و فضا را برای سرمایه‌گذاری آماده کرده است/ رسیدگی به بیش از ۳۵ هزار فقره پرونده در دادگستری اهر

به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در دیدار دادستان، قضات و کارکنان دادگستری و شوراهای حل اختلاف با امام جمعه اهر که به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه در بیت امام جمعه برگزار شد با اشاره به برنامه‌های هفته قوه قضاییه در اهر اظهار داشت: نخستین برنامه هفته قوه قضاییه در این شهرستان، دیدار با امام جمعه و در دومین روز دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و افتتاح ساختمان جدید دادگستری شهرستان اهر است.

وی افزود: از زمانی که حجت‌الاسلام مظفری ریاست دادگستری کل آذربایجان شرقی را برعهده گرفته‌اند زحمات بسیاری برای توسعه فضای دادگستری‌های استان علی‌الخصوص شهرستان اهر کشیده‌‌اند و در حال حاضر نتیجه این تلاش‌ها و پیگیری‌ها ۴ ساختمان مستقل است و این فضاسازی‌ها در راستای تکریم ارباب‌رجوع و ارائه خدمات قضایی است.

رئیس دادگستری شهرستان اهر از برگزاری مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد شهدای هفتم تیر شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران صدیق و باوفای امام راحل در روز جمعه هفته جاری خبر داد، گفت: خوشبختانه چندین مراسم در شهرستان اهر به فرهنگ عمومی تبدیل شده است از جمله این مراسمات جشن گل‌ریزان و هفته قوه قضاییه است.

نظری بابیان اینکه اقتدار، استقلال و امنیت امروزمان را مدیون و مرهون جان‌فشانی و فداکاری شهدا هستیم، ابراز داشت: اگر امروز جمهوری اسلامی در بین کشورهایی که با جنگ درگیر هستند در آرامش و امنیت به سر می‌برد نتیجه فداکاری و ازخود گذشتگی شهداست و تا زمانی که مقام و جایگاه شهدا در کشور زنده است این امنیت و آرامش نیز تداوم خواهد داشت.

بستر و فضا برای فعالیت‌های اقتصادی سرمایه‌گذاران در شهرستان اهر آماده است

وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص نقش دستگاه قضایی در رونق تولید و حمایت از تولید و اشتغال گفت: با آن‌که دولتمردان برای تولید و عمران و آبادانی تلاش می‌کنند ولی نقش دستگاه قضایی در تسهیل اجرای طرح‌های عمرانی، تولیدی و اشتغال غیرقابل انکار است به طوری که دستگاه قضایی معارضین و موانع پروژه‌های عمرانی، خدماتی و تولیدی را رفع و زمینه را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر اضافه کرد: بستر و فضا برای فعالیت‌های اقتصادی سرمایه‌گذاران در شهرستان اهر آماده بوده و دستگاه قضایی در راستای حمایت از تولید و اشتغال و لبیک‌گویی به فرامین مقام معظم رهبری در کنار تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران است.

نظری، پیشگیری از وقوع جرایم را بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی از وظایف دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: پیشگیری از وقوع جرایم باعث شده تا مراجعات به شورای حل اختلاف کاهش و از طرفی دیگر از تعداد پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی کاسته شود.

وی با ذکر اینکه دستگاه قضایی در خط مقدم مقابله با اخلال‌گران نظام اقتصادی است، تصریح کرد: دستگاه قضایی شهرستان اهر پیرو وظیفه‌ای که دارد از تشکیل بازار سیاه توسط افراد سودجو در این شهرستان جلوگیری و با صدور دستورات قضایی از تحمیل هزینه‌های اضافی بر مردم و احتکار کالا ممانعت کرده است و همان‌طور که قول داده‌ایم با متخلفان برخورد می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان اهر، بهره‌گیری از پیشنهادات و انتقادات فعالان عرصه رسانه و فضای مجازی در جهت تحول در دستگاه قضایی و شناسایی مفسدان اقتصادی را از سیاست‌های رئیس جدید دستگاه قضایی برشمرد و افزود: دستگاه قضایی بر اساس پیشبرد اهداف از مردم مشارکت می‌طلبد.

دستگاه قضایی شهرستان اهر در برخورد با ارازل و اوباش مماشات نمی‌کند

نظری با تاکید بر این‌که در بحث امنیت مردم با کسی تعارف نداریم، گفت: برخوردهای دستگاه قضایی با کسانی که نزاع‌ها اقدام به چاقوکشی می‌کردند جواب داده و چاقوکشی به حداقل رسیده است اما نمی‌گوییم که به کلی وجود ندارد و اگر امروز توجه کنیم ارازل و اوباش از برخوردها عبرت گرفته‌اند در این میان دستگاه قضایی شهرستان اهر با ارازل و اوباش مماشات نمی‌کند.

این مقام قضایی از ورود دستگاه قضایی به موضوع رفع تصرف حریم و بستر رودخانه‌های شهرستان اهر خبر داد و گفت: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر شخصاً با حضور در روستاها از مردم خواسته تا حریم رودخانه‌ها آزادسازی کنند چراکه تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها هنگام وقوع سیلاب احتمال خسارت‌های مالی و جانی را دارد از این‌رو دستگاه قضایی به پیشگیری می‌پردازد.

وی با اشاره به این‌که رسیدگی به پرونده توزیع و شرب مشروبات الکلی تقلبی در شعبه بازپرسی دستگاه قضایی شهرستان اهر ادامه دارد، بیان داشت: متاسفانه سال گذشته تعدادی به دلیل مصرف مشروبات الکلی تقلبی که دچار مصمومیت شده بودند در این راستا دستگاه قضایی ورود کرده و با دستگیری فروشندگان مشروبات به پرونده این موضوع اکنون نیز رسیدگی می‌کند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر تصریح کرد: در طول روزهای گذشته نیز صدها لیتر مشروبات الکلی دست‌ساز تقلبی طی ماموریت‌های پلیسی در شهرستان اهر کشف شده است که نشان از قاطعیت پلیس در مبارزه با تولید و توزیع مشروبات الکلی دارد و از این‌رو تولیدکنندگان و فروشندگان مشروبات الکلی که اخیراً دستگیر شده‌اند مجازات خواهند شد.

مبارزه با مواد مخدر همت جمعی مردم را می‌طلبد

حجت‌الاسلام نظری بابیان اینکه مبارزه با مواد مخدر، عزم و همت مردم را در همکاری با دستگاه‌های انتظامی، قضایی و امنیتی می‌طلبد، گفت: علی‌رغم این‌که حبس‌های طولانی مدت برای توزیع کنندگان مواد مخدر نمی‌تواند در ریشه‌کن این بلای خانمان‌سوز تاثیر زیادی داشته باشد لذا باید مردم و تمامی دستگاه‌ها در مبارزه با مواد مخدر همراه و همگام دستگاه‌های انتظامی، قضایی و امنیتی باشند.

وی در ادامه از ورود بیش از ۳۵ هزار فقره پرونده به دستگاه قضایی شهرستان اهر طی سال گذشته خبر داد و افزود: میزان ورودی پرونده به دستگاه قضایی شهرستان اهر در سال گذشته ۳۵ هزار فقره بود که با رسیدگی به موقع در کمتر از ۲۰ روز توانستیم به اندازه ورودی پرونده‌ها آنها را مختومه کنیم در حالی که در برخی پرونده‌ها دستگاه قضایی با صدها نفر طرف بوده است.

رئیس دادگستری شهرستان اهر با ذکر این‌که زمان رسیدگی به پرونده‌های واصله به دادگستری شهرستان اهر بین ۱۵ تا ۲۰ روز است، بیان کرد: در گذشته زمان رسیدگی به پرونده‌های ورودی به ۶ ماه به طول می‌انجامید ولی اکنون در عرض ۱۵ تا ۲۰ روز به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنیم در این حالی است که پرونده‎‌ها در شعبات از ۲ هزار فقره به کمتر از یک‌صد فقره کاهش یافته است و تاثیر آن کاهش زمان رسیدگی بوده است.

نظری افزود: نزاع فردی و دسته جمعی در ردیف نخست جرایم ده‌گانه شهرستان اهر قرار گرفته است که برای رفع این معضل نیازمند همت جمعی هستیم، نزاع فردی و دسته جمعی در شان جامعه ما نیست که به خاطر بی‌ارزش‌ترین مسائل با همدیگر درگیر شویم.

انتهای پیام/