آخرین عناوین اخبار » پیشنهاد سردبیر » دولت » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 56596
شنبه - ۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
فرماندار شهرستان اهر در شورای فرهنگ عمومی:

۷ محور برای کمیته «رونق تولید» شهرستان اهر تعریف شده است/ همه باید برای تقویت «اخلاق و معنویت» در جامعه تلاش کنیم

۷ محور برای کمیته «رونق تولید» شهرستان اهر تعریف شده است/ همه باید برای تقویت «اخلاق و معنویت» در جامعه تلاش کنیم

به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر با اشاره به فعالیت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری اظهار کرد: محور فعالیت، رویکردها و برنامه‌های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان اهر بر پایه «رونق تولید» تعریف شده است.

وی از تشکیل کمیته «رونق تولید» در شهرستان اهر خبر داد و افزود: برای کمیته «رونق تولید» شهرستان اهر ۷ محور تعریف کرده‌ایم که عمده محورهای فعالیت این کمیته در حوزه اقتصادی و تولیدی است و پس از تعریف محورهای فعالیت، وظایفی برای دستگاه‌های دولتی نیز مشخص شده است.

فرماندار شهرستان اهر در ادامه با قدردانی از عوامل و دست‌اندرکاران روز شهرستان اهر گفت: مراسم «روز شهرستان اهر» را در سال ۹۹ با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی این شهرستان پیشنهاد می‌کنیم توسعه یابد و به بخش‌های دیگری نیز پرداخت شود.

محمودی بابیان اینکه برای جلوگیری از کمرنگ شدن «اخلاق و معنویت» در جامعه باید از نظریه صاحب‌نظران و کارشناسان استفاده کنیم، بیان کرد: دین اسلام به ما توصیه کرده تا هر شرایطی سعه‌صدر داشته باشیم.

نایب‌رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر اضافه کرد: شاید وقتی فردی از قوانین تخطی کرد بتوان با آن فرد برخوردهای لازم را انجام داد ولی زمانی که فردی اخلاق اجتماعی را زیرپا گذاشت ابزار قانونی برای تذکر به آن فرد را نداریم لذا باید به این موضوع ریشه‌ای بپردازیم.

وی تصریح کرد: آیا تاکنون از خود پرسیده‌ایم که چرا آستانه صبر و تحمل مردم تا این حد پایین آمده است؟ با این‌حال همه باید برای تقویت «اخلاق و معنویت» در جامعه تلاش کنیم و در عین حال به معضلات نه سطحی بلکه به حل ریشه‌ای توجه کنیم.

محمودی با تاکید بر اینکه تاثیرگذاری فضای مجازی بر حقایق فضای حقیقی جامعه سوار شده است، گفت: متاسفانه شرایط به گونه‌ای است که شایعات فضای مجازی بیش از آن‌چه که فکر می‌کنیم خریدار دارد.

فرماندار شهرستان اهر، توجه به اخلاقیات و معنویت با تاسی از بیانیه دوم گام انقلاب را ضروری دانست، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال گزارش نیروی انتظامی از کاهش جرایم در ماه مبارک رمضان نشان می‌دهد هنوز اعتقادات زنده است با این حال شورای فرهنگ عمومی به عنوان اتاق فکر برای تقویت «اخلاق و معنویت» در جامعه چاره‌اندیشی کند.

انتهای پیام/