آخرین عناوین اخبار » شهرستان اهر » صفحه نخست » قضایی و انتظامی » ویژه
کد خبر : 56629
یکشنبه - ۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی:

توسعه ۲۰ هزار مترمربعی فضای دادگستری‌های آذربایجان شرقی/ ساختمان قدیم دادگستری اهر به مجتمع شهید بهشتی تغییر نام می‌دهد/ حرمت و احترام مردم در مراجعه به دستگاه قضایی باید در هر شرایطی حفظ شود

توسعه ۲۰ هزار مترمربعی فضای دادگستری‌های آذربایجان شرقی/ ساختمان قدیم دادگستری اهر به مجتمع شهید بهشتی تغییر نام می‌دهد/ حرمت و احترام مردم در مراجعه به دستگاه قضایی باید در هر شرایطی حفظ شود

به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری در آیین افتتاح ساختمان جدید دادگستری شهرستان اهر با تبریک هفته قوه قضاییه به قضات، کارکنان دادگستری‌ها و دادسراهای آذربایجان شرقی اظهار داشت: علی‌رغم محدودیت‌های منابع مالی توانستیم پروژه‌های عمرانی دادگستری آذربایجان شرقی در شهرستان‌ها به ویژه شهرستان اهر را به اتمام برسانیم و این پروژه در طول سه سال احداث شد.

وی افزود: زمان تکمیل ساختمان جدید دادگستری شهرستان اهر طبق قرارداد با پیمانکار، ۱۸ ماه بود ولی به دلیل محدودیت منابع مالی و تاخیرهایی که صورت گرفت بهره‌برداری از این پروژه به سه سال طول کشید و ما برای پیگیری اعتبارات برای پروژه‌های عمرانی خون دل‌ها خوردیم تا به نتیجه رسید.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی بابیان اینکه در طول سه سال گذشته ۲۰ هزار مترمربع به فضای دادگستری‌های آذربایجان شرقی افزوده شد، گفت: تا نیمه دوم سال گذشته ۱۲ هزار مترمربع به فضای دادگستری‌ها اضافه شده بود و اکنون با اضافه شدن ۸ هزار مترمربع به فضای دادگستری‌های اهر و تبریز مجموع توسعه فضای فیزیکی به ۲۰ هزار مترمربع رسید.

مظفری اضافه کرد: در حال حاضر ۸ پروژه عمرانی دیگر در هشت حوزه قضایی استان آذربایجان شرقی در دست احداث است که انقریباً تعدادی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید و مابقی پروژه‌ها نهایتاً تا مهرماه سال‌جاری افتتاح می‌شود که با تکمیل پروژه‌های در حال اجرا ۷ هزار مترمربع به فضای فیزیکی دادگستری‌های آذربایجان شرقی اضافه می‌شود.

وی با ذکر اینکه برای مرمت و تعمیرات دادگستری‌های آذربایجان شرقی بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: برای ساختمانی همچون ساختمان دادگستری مراغه که در زیربنای ۲۵۰۰ مترمربعی احداث شده جهت تعمیرات ۷۵۰ میلیون تومان هزینه کرده‌ایم که اکنون جزو مجهزترین ساختمان‌های دستگاه قضایی استان است.

تغییر نام ساختمان قدیم دادگستری شهرستان اهر به مجتمع قضایی شهید بهشتی

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی از نام‌گذاری ساختمان قدیم دادگستری شهرستان اهر به مجتمع قضایی شهید بهشتی خبر داد و افزود: ساختمان قدیم دادگستری شهرستان اهر جهت رفاه حال مراجعه‌کنندگان و همکاران تصمیم داریم تا نهایتاً تا دو ماه آینده مرمت و بازسازی کنیم.

مظفری خطاب به مسئولان قضایی و قضات شهرستان اهر گفت: تمامی اقدامات شما و ما برای آن است که بتوانیم مشکلی از مشکلات مردم رفع کنیم، وقتی مردم به دستگاه قضایی مراجعه می‌کند با حوصله، اخلاق خوش و احترام مردم را تحویل بگیریم با این حال می‌دانم مراجعات بسیار زیاد و فشار کار مضاعف است و اگر میزان ورودی پرونده و فشار کار به روال فعلی ادامه یابد قضات و همکاران‌مان به معنای واقعی کلمه فرسوده می‌شوند، اما چاره‌ای نیست و تکریم ارباب‌رجوع وظیفه ماست.

وی ادامه داد: هر کسی که به دستگاه قضایی مراجعه می‌کند بدون شک مشکلاتی دارد و شاید هنگام مراجعه نیز عصبانی یا ناراحت باشد و حتی به قضات یا همکاران بی‌احترامی کند ولی باید شرایط مردم را درک کنیم و اگر احیاناً بی‌احترامی صورت گرفت با جان و دل بپذیریم و تلخی‌ها را به خاطر رضای خداوند متعال به شیرینی تبدیل نماییم.

افزایش رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی در اولویت قضات قرار گیرد

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی بر لزوم تلاش قضات و مسئولان قضایی آذربایجان شرقی برای افزایش رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی تاکید کرد و گفت: این تشکیلات و امکانات نباید ما را از مسیر اصلی‌مان منحرف کند لذا تاکید می‌کنیم فعالیت‌هایمان چه در ساختمان مجلل و چه در ساختمان فرسوده باید دارای خروجی مناسب از جمله افزایش رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی باشد و در هر شرایط تکلیف‌مان فراموش نکنیم.

حجت‌الاسلام مظفری با تاکید بر این‌‌که حرمت و احترام مردم در مراجعه به دستگاه قضایی باید در هر شرایطی حفظ شود، ابراز داشت: توقع از قضایی و کارکنان دستگاه قضایی بیش از سایر دستگاه‌هاست و اگر فردی هم به ما اهانت کرد نباید ناراحت شویم و تکریم ارباب‎‌رجوع را هدف اصلی‌مان قرار دهیم.

وی با قدردانی از حمایت‎‌های فرماندار و امام جمعه شهرستان از دستگاه قضایی و احداث ساختمان جدید دادگستری اهر خاطرنشان کرد: با آن‌که در شرایطی که محدودیت منابع مالی داریم و پروژه‌های عمرانی مختلفی در شهرستان‌ها عملیاتی کرده‌ایم تا این لحظه ریالی به پیمانکاران از بابت احداث پروژه‌های عمرانی دستگاه قضایی استان بدهی نداریم.

انتهای پیام/