رئیس دادگستری اهر خبر داد:

زندان جدید شهرستان اهر تا پایان تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد/ هر ساله شورای حل اختلاف اهر به ۸ هزار پرونده رسیدگی می‌کند

زندان جدید شهرستان اهر تا پایان تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد/ هر ساله شورای حل اختلاف اهر به ۸ هزار پرونده رسیدگی می‌کند

به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در آیین افتتاح ساختمان جدید دادگستری شهرستان اهر، تکریم ارباب‌رجوع، تسهیل در امور قضایی و حقوقی و رسیدگی سریع به پرونده‌های وارده را از سیاست‌ها و رویکردهای رئیس جدید قوه قضاییه عنوان کرد، اظهار داشت: این ساختمان جدید دادگستری نیز در راستای تکریم ارباب‌رجوع و تسهیل در ارائه خدمات قضایی و حقوقی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی افزود: ساختمان جدید دادگستری شهرستان اهر در اسفندماه سال ۹۴ به دست حجت‌الاسلام مظفری رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی کلنگ‌زنی شد و عملیات اجرایی آن از سال ۹۵ آغاز شد که با گذشت سه سال و با وجود محدودیت منابع مالی امروز شاهد افتتاح ساختمان جدید دادگستری با تمامی امکانات هستیم.

رئیس دادگستری شهرستان اهر ادامه داد: ساختمان جدید دادگستری شهرستان اهر دومین فضای فیزیکی دستگاه قضایی آذربایجان شرقی است که به مناسبت هفته قوه قضاییه به بهره‌برداری می‌رسد این در حالی است که فضای فیزیکی دستگاه قضایی شهرستان اهر در طول سال‌های اخیر به دو برابر توسعه یافته است و اکنون دادگستری اهر ۴ ساختمان مستقل دارد.

نظری بابیان اینکه ساختمان شورای حل اختلاف شهرستان اهر بعد از سال ۹۲ به بهره‌برداری رسیده است، گفت: در حال حاضر ۷ شعبه در شورای حل اختلاف شهرستان اهر فعال است و هر ساله بیش از ۸ هزار فقره پرونده در شورای حل اختلاف رسیدگی می‌شود.

زندان اهر به خارج از شهر انتقال می‌یابد

وی با قدردانی از حمایت رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی از توسعه فضاهای فیزیکی دستگاه قضایی شهرستان اهر اضافه کرد: شهرستان اهر تنها شهرستان در استان است که انجمن حمایت از زندانیان در ساختمان مستقل فعالیت می‌کند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر گفت: ساختمان جدید دادگستری اهر در زمین ۷ هزار مترمربعی و با زیربنای ۲۵۰۰ مترمربعی و در سه طبقه احداث شده است و برای احداث این ساختمان ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

نظری از اتمام عملیات اجرایی زندان جدید شهرستان اهر تا پایان تیرماه خبر داد و گفت: ساختمان جدید زندان اهر مراحل پایانی را سپری می‌کند که با تکمیل شدن، زندان اهر به خارج از شهر انتقال می‌یابد.

وی با تاکید بر این‌که ساختمان قدیم دادگستری شهرستان اهر به عنوان مجتمع قضایی شهید بهشتی نام‌گذاری می‌شود، یادآور شد: در مجتمع قضایی شهید بهشتی شهرستان اهر دادسرای عمومی و انقلاب، دادگاه‌های کیفری ۱ و ۲ و دادگاه انقلاب مستقر هستند و دادگاه‌های حقوقی و بخش اداری در ساختمان جدید دادگستری واقع در شهرک شیخ شهاب‌الدین اهری مستقر شده‌اند.