آخرین عناوین اخبار » شهرستان اهر » صفحه نخست » قضایی و انتظامی » ویژه
کد خبر : 56708
جمعه - ۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۸
رئیس دادگستری اهر در سخنرانی پیش از خطبه:

مردم از بی‌توجهی شورا و شهرداری اهر به درخواست‌هایشان گله‌مندند/ جرایم خشن در شهرستان اهر نداریم/ رسیدگی به ۳۵ هزار پرونده در دستگاه قضایی اهر

مردم از بی‌توجهی شورا و شهرداری اهر به درخواست‌هایشان گله‌مندند/ جرایم خشن در شهرستان اهر نداریم/ رسیدگی به ۳۵ هزار پرونده در دستگاه قضایی اهر

به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در مراسم گرامی‌داشت سال‌روز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفای امام راحل و سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهر بابیان اینکه شهید دکتر بهشتی نعمتی برای ملت و قوه قضاییه بود، اظهار داشت: شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی کشور نقش بسزایی داشتند که امروز خود را مدیون‌شان می‌دانیم.

وی افزود: در هفته قوه قضاییه برنامه‌های مختلفی در شهرستان اهر برگزار شد که اولین را با حضور در بیت امام جمعه و بهره‌گیری از نصیحت‌های پدرانه بهره‌مند شدیم، برنامه‌ها افتتاح ساختمان جدید دادگستری، دیدار عمومی، دیدار با مددجویان زندان اهر، دیدار با خانواده‌های شهدا و عطرافشانی مزار شهدا از جمله برنامه‌های هفته قوه قضاییه بود.

رئیس دادگستری شهرستان اهر گفت: مردم در دیدارهای عمومی عمدتاً از وضعیت نابسامان شهری اعم از عدم آسفالت‌ریزی و … گلایه می‌کردند که این انتقادات منتسب به شورای اسلامی شهر و شهرداری است، انتظار می‌رود شورا اختلافات را کنار گذاشته و با اتحاد برای حل مشکلات و تحقق مطالبات مردم تلاش کنند.

نظری، کاهش جمعیت کیفری و مانع از افزایش زندانیان را از رویکردهای رئیس جدید قوه قضاییه عنوان کرد و افزود: آقای رئیسی برنامه‌هایی در راستای اصلاح شرایط زندانیان مهریه دارند این در حالی است که عمده زندانیان دربند را زندانیان مهریه تشکیل می‌دهند به همین باید قوانین به گونه‌ای اصلاح شود تا کسی که سزاوار نیست در زندان‌ها محبوس نشود.

ماموریت اصلی دستگاه قضایی؛ برقراری قسط و عدالت در جامعه است

وی، با اشاره به این‌که ماموریت اصلی دستگاه قضایی؛ برقراری قسط و عدالت در جامعه است، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با مسئولان دستگاه قضایی هدف از انتصاب حجت‌الاسلام رئیسی را تحول در قوه قضاییه عنوان کردند؛ البته رئیس دستگاه قضا برنامه و شیوه‌های مختلفی برای ایجاد تحول در قوه قضاییه دارند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر با ذکر این‌که آزادی مشروع و امنیت پایدار و بی‌نظیر در کشور داریم، اظهار کرد: امروز خرسندیم که به برکت فداکاری و از خود گذشتگی شهدا؛ امنیت و آزادی داریم این‌طور نیست که عده‌ای فکر کنند که مفهوم آزادی پوشش و رفتار زننده داشته باشد و هیچ‌کس حرفی نزند.

نظری در ادامه از رسیدگی به بیش از ۳۵ هزار فقره پرونده طی سال گذشته در دادگستری شهرستان اهر خبر داد و گفت: قضات و کارکنان شاغل در دادسرا و دادگستری شبانه‌روزی برای رسیدگی به پرونده‌ها فعالیت می‌کنند و اگر این‌طور نبود روند رسیدگی به پرونده‌ها طولانی‌تر می‌شد و از طرفی هم نمی‌توانستیم به این تعداد پرونده رسیدگی کنیم.

وی با تاکید بر این‌که خوشبختانه تا به حال هیچ‌گونه جرائم خشن و سرقت‌های مسلحانه در شهرستان اهر نداریم، ابراز داشت: با همکاری و تعامل بین دستگاه‌ها شرایطی که پیش‌تر داشتیم بهبود یافته و اجازه نمی‌دهیم ارازل و اوباش امنیت مردم را به خطر بیندازند.

انتهای پیام/