آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » دولت » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 56785
شنبه - ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
فرماندار شهرستان اهر:

تخصیص اعتبار ۲۱ میلیارد تومانی به روستاهای اهر در دولت تدبیر و امید/ دهیاران در تحقق بیانیه «گام دوم انقلاب» نقش مهمی دارند

تخصیص اعتبار ۲۱ میلیارد تومانی به روستاهای اهر در دولت تدبیر و امید/ دهیاران در تحقق بیانیه «گام دوم انقلاب» نقش مهمی دارند

به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی، فرماندار اهر در آیین گرامی‌داشت سال‌روز تاسیس نهاد دهیاری که در سالن شهید تندگویان فرمانداری اهر برگزار شد اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی، ۱۴ تیرماه به عنوان روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نام‌گذاری شده است و با تدبیر سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها این روز به هفته “بزرگ‌داشت و نکوداشت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها” ارتقاء داده است.

وی با قدردانی از تلاش‌های دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی در رابطه با توسعه، عمرانی و آبادانی روستاها افزود: تقویت و ارتقاء جایگاه دهیاران در امور مدیریتی از جمله اهدافی است که به دنبال تحقق آن هستیم چراکه در روستاها بالاترین مقام در امور اجرایی، دهیاران هستند.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی علی‌رغم محدودیت منابع مالی توانسته‌اند پروژه‌های مختلفی را اجرا کنند ولی متاسفانه اقدامات و تلاش‌های دهیاران و شوراها آن‌طور که باید و شاید اطلاع‌رسانی نشده است و افکار عمومی اطلاعی چندانی ندارد.

محمودی بر لزوم اطلاع‌رسانی اقدامات، فعالیت‌ها و خدمات دولت در روستاها تاکید کرد و گفت: دهیاری‌ها، شوراهای روستایی و شهرداری با آن‌که با وجود محدودیت منابع مالی به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند ولی تاکنون قدردانی از خمات و زحمات این نهادها نشده است، انتظار می‌رود حداقل از زحمات دهیاران و شهرداران قدردانی شود.

وی بابیان اینکه تمامی دهیاران ما در سال گذشته بر اساس عملکردها و فعالیت‌هایشان نمونه بودند، ابراز داشت: برخی از دهیاران شهرستان اهر با اقدامات شاخص خود توانستند با تصمیم‌شان اولین باشند از این‌رو به بخشدار توصیه کردیم تا دهیارانی که اقدامات شاخص در بنی سایر دهیاری‌ها انجام دادند تجلیل شوند.

فرماندار شهرستان اهر اضافه کرد: یکی از ماموریت‌های مهم دهیاران “توانمندسازی نیروی انسانی و آموزش” است و از دیگر ماموریت‌های دهیاران و شهرداران این است که بتوانند بافت اصلی روستا و شهر را حفظ کنند.

محمودی با تاکید بر نقش دهیاران در تحقق بیانیه «گام دوم انقلاب» گفت: از سال ۹۳ تا به حال بیش از ۲۱ میلیارد تومان اعتبار به روستاهای شهرستان اهر اعم از روستاهای فاقد دهیاری تخصیص یافته است.

وی افزود: در گذشته روستاهای فاقد دهیاری حتی ریالی اعتبار از دولت نمی‌گرفتند ولی با تصمیم و تدبیر دولت یازدهم و دوازدهم در طول نزدیک به ۲ سال، ۲ میلیارد تومان اعتبار جهت عمران و آبادانی روستاهای فاقد دهیاری شهرستان اهر تخصیص یافته که اگر کل کشور را در نظر بگیریم شاید هزاران میلیارد تومان به روستاهای فاقد دهیاری اعتبار تصیص داده‌اند.

فرماندار شهرستان اهر با قدردانی از نماینده مردم اهر و هریس در مجلس جهت پیگیری مسائل و مشکلات روستاها گفت: اخیراً پروژه گازرسانی به ۱۴ روستای فاقد دهیاری و قشلاق عشایری آغاز شد که دولت برای بهره‌مندی ساکنین این روستاها از نعمت گاز طبیعی، بیش از ۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کند.

محمودی در ادامه گفت: وصول مطالبات بانک کشاورزی اهر به اندازه وصول مطالبات بانک مذکور در استان زنجان است که اگر مطالبات وصول نشود قطعاً بانک مربوطه نمی‌تواند تسهیلات جدیدی پرداخت کند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از دهیاران نمونه شهرستان و بخشدار بخش مرکزی به مناسبت سال‌روز تاسیس نهاد دهیاری با حضور فرماندار و نماینده مردم اهر و هریس در مجلس تجلیل شد.

انتهای پیام/