آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 57159
پنجشنبه - ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷

حذف حلقه‌های واسطه‌ای از اهداف جشنواره زغال‌اخته کلیبر است

حذف حلقه‌های واسطه‌ای از اهداف جشنواره زغال‌اخته کلیبر است

به گزارش اهرامروز، رسول خدابخش، فرماندار شهرستان کلیبر در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، با تاکید بر اهمیت برگزاری باشکوه جشنواره زغال‌اخته اظهار داشت: هدف اصلی برگزاری این جشنواره، غیر از ایجاد نشاط اجتماعی، حذف حلقه‌های واسطی است که مانع از فروش این محصول با قیمت واقعی می‌شود.

وی با ابراز نگرانی از قیمت پایین زغال اخته و عدم صرفه اقتصادی برای باغداران کلیبری افزود: قیمت ۳۰۰۰ تومانی برای خرید هر کیلو زغال‌اخته اسف‌بار است.

فرماندار شهرستان کلیبر بابیان اینکه از همین امروز باید افزایش قیمت خرید زغال‌اخته از باغداران دیده شود، گفت: برای تحقق این موضوع، تعاون روستایی و بخش خصوصی همکاری فوری و جدی داشته باشند.

خدابخش در ادامه تاکید کرد: اصلاح باغات سنتی و غیرثمرده باید در اولویت جهاد کشاورزی قرار بگیرد. گام‌هایی آغاز شده که باید تشریح شوند.

وی در ادامه سخنان خود خطاب به خرید و فروشندگان زغال‌اخته گفت: صادرات زغال‌اخته‌ی تازه را در دستور کار قرار بدهید، انتظار دارم دست کم ۲۰۰ تن از این محصول را برای عرضه به بازار به شکل تازه‌خوری از باغداران خریداری کنید.

فرماندار شهرستان کلیبر بر لزوم توجه دستگاه‌های ذی‌ربط به تبلیغات محیطی جشنواره‌ی زغال‌اخته در تبریز، اهر و جاده‌های منتهی به شهرستان تاکید کرد.

چهارمین دوره جشنواره «زغال‌اخته» روز پنج‌شنبه ۳۱ مردادماه مصادف با ولادت امام موسی کاظم علیه‌السلام در شهرستان کلیبر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش