آخرین عناوین اخبار » پیشنهاد سردبیر » شهرستان اهر » صفحه نخست » فرهنگ و هنر
کد خبر : 57586
یکشنبه - ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس تاکید کرد؛

بیت‌الله عبدالهی خواستار حل مشکلات بیمه هنرمندان و نشریات شد/ محمدپور: برای استان تنها یک میلیارد تومان منابع فرهنگی و هنری در نظر گرفته می‌شود

بیت‌الله عبدالهی خواستار حل مشکلات بیمه هنرمندان و نشریات شد/ محمدپور: برای استان تنها یک میلیارد تومان منابع فرهنگی و هنری در نظر گرفته می‌شود

به گزارش اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در دیدار اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان اهر با معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرستان اهر را دارای تاریخ و تمدن غنی برشمرد.

وی مردم اهر را مردمی باهوش و فرهنگی توصیف کرد و افزود: در تاریخ و فرهنگ این شهرستان علما، دانشمندان، پزشکان و ادیبان زیادی به کشور معرفی شده‌اند که هرکدام نیز نقش بسزایی در پیشرفت و دانش این کشور داشتند. وی گفت: منطقه ارسباران به مرکزیت شهرستان اهر بوده و اگر از نظر تجهیزات و اداری این شهرستان تقویت شود به دنبال این شهرستان شهرستان‌های خداآفرین، هوراند، هریس، ورزقان و کلیبر نیز تقویت خواهند شد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس در ادامه بر ضرورت رسیدگی به مطالبات هنرمندان در زمینه حل مشکل بیمه هنرمندان، ایجاد دبیرخانه دائمی تئاتر کوتاه ارسباران، ارتقاء سطح تئاتر کوتاه ارسباران از سراسری به بین‌المللی، حل مشکلات نشریات و غیره تأکید کرد.

برای استان تنها یک میلیارد تومان منابع فرهنگی و هنری در نظر گرفته می‌شود

در پایان محمد محمد پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی ایراد سخن نمودند ایشان ضمن اشاره به منابع محدود مالی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: برای استان تنها یک میلیارد تومان منابع فرهنگی و هنری در نظر گرفته می‌شود که باید بین شهرستان‌ها تقسیم گردد و این مبلغ کفاف هزینه‌های تبریز و سایر شهرستان‌ها را ندارد.

محمد محمدی گفت: از دستورالعمل فرهنگ و ارشاد تمرکز زدایی از استان و معرفی شهرستان‌ها در قالب جشنواره‌ها و رویدادهای هنری می‌باشد به طوری که اگر در منطقه‌ای جشنواره یا رویداد فرهنگی و هنری اتفاق می‌افتد باید به معرفی آن منطقه انجام شود و در جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران نیز باید به این موضوع بیشتر توجه گردد.

وی به درآمدزایی و رونق اقتصادی در بحش فرهنگ و هنر نیز اشاره کرد و افزود: باید هنرمندان با فروش آثار خود زمینه درآمد و رونق اقتصاد را فراهم نمایند به طور مثال سال گذشته در استان با فروش آثار تجسمی که دارای گردش مالی خوبی دارد حدود ٧٠ میلیون تومان از فروش این آثار به‌دست ما رسید که امیدواریم سایر هنرمندان در عرصه‌های عکس، خوش‌نویسی و غیره نیز به این امر توجه ویژه نمایند.

در پایان از روند تعمیرات سالن پلاتو و طبقه فوقانی اداره بازدید به عمل آمد.