آخرین عناوین اخبار » بهداشت و درمان » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 57630
جمعه - ۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان اهر:

پویش جمع‌آوری پسماندهای سبک هم‌زمان با هفته بهداشت محیط در اهر راه‌اندازی می‌شود/ تشریح برنامه‌های «هفته سالمند و بهداشت محیط» در اهر

پویش جمع‌آوری پسماندهای سبک هم‌زمان با هفته بهداشت محیط در اهر راه‌اندازی می‌شود/ تشریح برنامه‌های «هفته سالمند و بهداشت محیط» در اهر

به گزارش خبرنگار اهرامروز، اکبر فیروزی‌فرد در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان اهر، برنامه‌های «هفته سالمند و بهداشت محیط» را تشریح کرد و اظهار داشت: در سیستم حوزه بهداشت و درمان، معمولاً افراد بالای ۶۰ سال سن سالمند محسوب می‌شوند و در مجموع رده‌های سنی جمعیت شهرستان اهر، حدود ۱۷ هزار نفر از جمعیت این شهرستان را سالمندان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: افراد بالای ۶۰ سال سن معمولاً بالای سالانه یک‌بار جهت انجام معاینات پزشکی به مراکز درمانی مراجعه کنند و البته سالمندان بیمار نیز همواره باید به صورت مداوم با حوزه بهداشت و درمان ارتباط داشته باشند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان اهر بابیان اینکه ۱۵۷ مراقب سلامت و بهورز در مراکز درمانی شهرستان اهر فعالیت می‌کنند، گفت: با تایید ریاست شبکه بهداشت و درمان اهر، در هفته سالمند ویزیت افراد بالای ۶۰ سال سن در مراکز درمانی به صورت رایگان انجام می‌گیرد.

فیروزی‌فرد، دیدار با بازنشستگان شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر، برگزاری جشنواره غذای سالمندان و ویزیت رایگان سالمندان در مراکز درمانی را از جمله برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر در هفته سالمند ذکر کرد.

وی در ادامه با تبریک هفته بهداشت محیط گفت: در این هفته مقرر شده تا شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، بخشداری‌ها، آموزش و پرورش و مدارس با همکاری همدیگر اطراف شهرها، مدارس و محیط روستاها را از زباله‌های سبک پاکسازی کنند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان اهر یادآور شد: پویش جمع‌آوری پسماندهای سبک در محیط اطراف زندگی‌مان نیازمند به همراهی رسانه‌ها و فرهنگ‌سازی دارد، امیدوارم بتوانیم این پویش را به فرهنگ عمومی تبدیل نکنیم تا تنها همانند فعالان محیط زیست عمل نکنیم که هر بار در مکانی این اقدام را انجام دهیم.

انتهای پیام/