آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 57674
چهارشنبه - ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰

فرهنگ ایثار و شهادت نشأت گرفته از فرهنگ عاشورا  است

فرهنگ ایثار و شهادت نشأت گرفته از فرهنگ عاشورا  است

به گزارش اهرامروز به نقل از ایثار آذربایجان شرقی، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده امام‌جمعه شهرستان در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت این شهرستان گفت: پایبندی به سیره شهدا و قدم نهادن در مسیر آنان سدی محکم در مقابل توطئه‌های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی فرهنگ ایثار و شهادت را نشأت گرفته از فرهنگ عاشورا خواند و اظهار داشت: تا زمانی که این فرهنگ ارزشمند و مقدس در جامعه جاری باشد خدشه‌ای به آرمان‌های انقلاب وارد نخواهد شد.

امام‌جمعه شهرستان اهر ارج نهادن به مقام و جایگاه رفیع شهدا و رشادت‌های ایثارگران را حرکت در مسیر انقلاب و تحقق منویات مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) عنوان کرد.

آیت‌الله حاجی‌زاده از شهدا به‌عنوان حماسه‌سازان و محرکان تاریخ یادکرد و انقلاب اسلامی را شجره طیبه، ماندگار و حاصل مجاهدت‌ها و فداکاری‌های ایثارگران به‌ویژه شهدا دانست.

فرهنگ ایثار و شهادت عاملی برای احیای ارزش‌های اسلامی است

زاهد محمودی فرماندار شهرستان اهر در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت عاملی اساسی برای احیای ارزش‌های انقلاب است.

وی زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا را عاملی مهم در پایداری انقلاب برشمرد و ابراز داشت: این شهدا بودند که عزت و سربلندی را برای کشور به ارمغان آوردند و امروز همه ما وظیفه‌داریم راه آنان را ادامه دهیم.

رئیس شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان اهر بابیان اینکه باید مفاهیم دوران هشت سال دفاع مقدس برای نوجوانان و جوانان تبیین شود گفت: دشمنان در پی آن هستند که با تخریب و وارونه نشان دادن جنگ و دفاع مقدس اذهان نوجوانان و جوانان را نسبت به این موضوعات منحرف کنند که وظیفه و رسالت پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت در این زمینه بسیار خطیر است.

محمودی بابیان اینکه تصمیمات شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت لازم‌الاجرا است تصریح کرد: جامعه امروز نیازمند گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است که در این زمینه همه مسئولان نظام وظایف مهمی را بر عهده‌دارند.

فرماندار اهر وی با قدردانی از تعامل و همکاری اعضا شورا در جهت ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم جامعه ایثارگری این شهرستان اظهار داشت: با داشتن روحیه ایثار و شهادت‌طلبی می‌توان در تمامی عرصه‌ها به پیروزی دست‌یافت و بقاء جامعه به حفظ این فرهنگ ارزشمند بستگی دارد.

ایثار و شهادت عاملی برای پایداری انقلاب است

مهدی تقیون مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور ایثارگران در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان اهر گفت: تکریم خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران یکی از اقدامات اساسی در جهت حفظ ارزش‌های نظام است.

وی با تأکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به‌ویژه بین نسل جوان و نوجوان اظهار داشت: این فرهنگ ارزشی عاملی مهم برای پایداری انقلاب اسلامی ایران است.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور ایثارگران خاطرنشان کرد: تهاجم‌های بیرونی و توطئه‌های داخلی ازجمله فعالیت‌های اساسی دشمن برای جلوگیری از حرکت روبه‌جلوی انقلاب است که راه‌کار مقابله با آن نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

تقیون بابیان اینکه قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران باید از سوی ادارات مورداجرا قرار گیرند افزود: رسیدگی به مسائل و مشکلات جامعه ایثارگری کمترین کار ممکن در قبال ایثار و فداکاری آنان است.

وی بر تعامل و همکاری بین مسئولان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد و گفت: باید با همدلی، هم‌زبانی و طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جهت تقویت این فرهنگ ارزشمند تلاش کنیم.

انتهای پیام/