آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » اقتصادی » پیشنهاد سردبیر » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 57899
جمعه - ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
معاون امور معادن وزیر صنعت، معدن و تجارت:

شهرستان اهر به قطب تولید طلا و مس کشور تبدیل می‌شود

شهرستان اهر به قطب تولید طلا و مس کشور تبدیل می‌شود

جعفر سرقینی در حاشیه بازدید از هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اهرامروز، اظهار داشت: خوشبختانه فازهای توسعه‌ای مجتمع مس سونگون در قالب فاز ۳ آغاز شده و در حال حاضر مقدمات احداث ذوب در این مجتمع نیز در حال پیگیری است.

وی بابیان اینکه معدن طلا و مس سوناجیل شهرستان هریس مدار تولید می‌آید، افزود: با توجه به اینکه همگان معدن سوناجیل را معدن طلا می‌دانند ولی ذخایر مس نیز دارد.

معاون امور معادن وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: منطقه ارسباران، منطقه‌ای دارای ذخایر غنی مواد معدنی و فلزی است و در این منطقه فلزات غیر آهنی از جمله طلا و مس فراوان است و بر اساس توسعه‌هایی که در معادن اهر شاهد هستیم تا سال‌های آینده شهرستان اهر به قطب تولید طلا و مس در کشور تبدیل می‌شود.

سرقینی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که معدن و کرخانه تولید کنسانتره مس انجرد در هفته‌های گذشته رسماً به مدار تولید وارد شد و طرح‌های توسعه‌ای نیز دنبال می‌شود.

وی یادآور شد: ما نیز بر حسب وظیفه‌ای که داریم سعی می‌کنیم تا موانع پیش‌روی معادن را برداریم اما در این میان علاقه‌ای به دخالت در تصمیمات شرکت‌های معدنی نداریم از این‌رو سعی می‌کنیم تا تصمیماتی که شرکت‌های معدنی در رابطه با واگذاری یا خرید سهام می‌گیرن آنها را همراهی کنیم.

انتهای پیام/