آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » پیشنهاد سردبیر » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 58001
سه شنبه - ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۵
با حضور مسئولین شهرستانی:

کاروان شوق کمیته امداد اهر به مشهد مقدس بدرقه شد

کاروان شوق کمیته امداد اهر به مشهد مقدس بدرقه شد

به گزارش‌ خبرنگار اهرامروز، صبح روز ۲۵ آذر ماه ۹۸ با حضور جمعی از مسئولین شهرستان اهر ۱۶۱ نفر از مددجویان کمیته امداد اهر در قالب کاروان شوق زیارت به مشهد مقدس اعزام شدند.
رئیس کمیته امداد شهرستان اهر در این مراسم گفت: مددجویان اعزامی به مشهد مقدس و زیارت حرم مطهر امام رضا(ع)، از جمله کسانی هستند که از نظر محرومیت در اولویت قرار گرفته‌اند و یا تاکنون به زیارت مشهد مقدس مشرف نشده‌اند.
حسین بگلری افزود: هزینه ایاب و ذهاب و اقامت مددجویان اعزامی به مشهد مقدس را کمیته امداد پرداخت کرده است.
بگلری گفت: سال گذشته ۱۶۰نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان اهر به این سفر معنوی و زیارتی اعزام شده بودند که امسال با مساعدت مسئولان و همراهی خیران توانستیم ۲۴۰ نفر از این مددجویان را به مشهد مقدس اعزام کنیم.
بگلری با اعلام اینکه  ۹۶۰۰نفر در قالب  ۴۵۶۵خانوار معادل ۹ درصد جمعیت این شهرستان تحت پوشش  خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اهر هستند، گفت: ماهانه برای هر یک از مددجویان مستمری نقدی و خدمات درمانی…. پرداخت می شود.
وی پرداخت  ۱۸۴فقره تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) اهر در سال جاری را از شاخص های عملکردی این نهاد در حوزه اشتغال و خودکفایی عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال جاری ۵ میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت شد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اهر با بیان اینکه بانوان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان اهر از ابتدای سال‌ جاری ۵۵۶ تخته فرش به متراژ ۳ هزار و ۲۳۴ مترمربع بافته‌ اند، گفت: فرش دستباف تولیدی مددجویان به ارزش ۲ میلیارد و ۳۸۶میلیون تومان به فروش رسیده و پول آن به حساب مددجویان واریز شده است.
بگلری همچنین از ایجاد ۲۴۶ فرصت شغلی با پرداخت تسهیلات از محل بودجه تبصره ۱۶ و توسعه اشتغال روستایی برای مددجویان کمیته امداد اهر در سال‌ جاری خبر داد و یادآور شد: تسهیلات پرداخت شده در سال جاری در مقایسه با سال گذشته رشد دو برابری دارد.
وی در ادامه با اشاره به همکاری ۵۶۷حامی ایتام تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) اهر گفت: ۷۲۸ خیر در رابطه با تأمین نیازهای محسنین با کمیته امداد شهرستان اهر همکاری می کنند.
این مقام مسئول همچنین گفت: اگر مجموع خیرین شهرستان اهر را با احتساب صندوق‌ های صدقات در منازل و مغازه‌ ها حساب کنیم، ۲۵ هزار و ۲۳۵ خیر نیکوکار در شهرستان وجود دارد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اهر با اشاره به اینکه در شهرستان اهر ۹۸۳ دانش‌ آموز بی بضاعت، ۷۴دانشجو نیازمند، ۵۴ بیمار صعب العلاج  تحت پوشش این نهاد حمایتی هستند، خاطرنشان کرد: پرداخت حق بیمه اجتماعی به ۵۸۳ مددجو، ۹۲ بیمار و سالمند زمین‌ گیر، پرداخت حق بیمه پایه‌ ای و مکمل ۴ هزار و ۷۳۲ نفر،  ۲۱۲ کودک زیر ۵ سال دچار سوء تغذیه، پرداخت هزینه  درمانی ویژه یک هزار و ۴۰۸ نفر از خدمان کمیته امداد شهرستان در سال جاری است.
حسین بگلری در پایان از ارائه خدمات موردی یک هزار و ۴۵۵ نفر در قالب خدمات موردی و اورژانسی، پرداخت اجاره‌ بهای مسکن ۱۴۲ خانوار، تامین جهیزیه ۱۵۳ نوعروس نیازمند، پرداخت وام مسکن مددجویی به ۲۴ خانوار و پرداخت۲۵۱  فقره تسهیلات رفع حاجت طی هشت ماهه  سال‌ جاری توسط کمیته امداد شهرستان خبر داد.