آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » پیشنهاد سردبیر » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 58089
چهارشنبه - ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان اهر:

۳۹۱ سارق در اهر و هوراند دستگیر شدند/ ۱۵ هزار تماس عملیاتی مردم اهر و هوراند با ناجا؛ از اعتماد مردم به پلیس بسیار خرسندیم

۳۹۱ سارق در اهر و هوراند دستگیر شدند/ ۱۵ هزار تماس عملیاتی مردم اهر و هوراند با ناجا؛ از اعتماد مردم به پلیس بسیار خرسندیم

به گزارش خبرنگار اهرامروز، سرهنگ قدرت آقاپور در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به این‌که مهم‌ترین وظیفه نیروی انتظامی برقراری نظم و امنیت، پیشگیری از جرایم و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: طرح‌هایی که نیروی انتظامی در جامعه اجرا می‌کند بدون مشارکت مردم به نتیجه نمی‌رسد و در واقع ناجا همچنان که در خدمت مردم است برای ارتقاء امنیت در جامعه از اقشار مختلف مردم مشارکت می‌طلبد.

وی، افزود: پلیس وظیفه دارد در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری تمامی اقدامات خود را به مردم گزارش دهد و از طرفی نیز انتظار همکاری و مشارکت مردم را داریم تا به امنیت پایدار دست یابیم.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر ادامه داد: در جریان اعتراضات آبان‌ماه که عده‌ای قصد داشتند تا در نظم جامعه اختلال ایجاد کنند، مردم فهیم و ولایت‌مدار شهرستان اهر همگام با سراسر کشور در مقابل اغتشاش‌گران ایستادند و اجازه ندادند تا برخی افراد فرصت‌طلب و سوءاستفاده‌گر مجال پیدا کنند.

آقاپور بابیان این‌که خوشبختانه تا به امروز مردم شهرستان اهر؛ پلیس را در ماموریت‌ها همراهی کرده‌اند، گفت: بسیار از اعتماد مردم به پلیس خرسندیم و از همکاری‌هایشان قدردانی می‌کنیم و ما خادمان مردم سعی می‌کنیم تا این اعتماد مردم را حفظ کنیم.

وی در ادامه از کشف ۸۸ درصد سرقت‌های به وقوع پیوسته طی ۹ ماهه گذشته از سال‌جاری در شهرستان‌های اهر و هوراند خبر داد و گفت: با تلاش همکاران توانستیم ۸۸ درصد سرقت‌های به وقوع پیوسته طی ۹ ماهه گذشته از سال‌جاری را کشف کنیم که در این راستا ۳۹۱ سارق دستگیر و روانه زندان شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر ادامه داد: در ادامه ماموریت‌هایمان موفق به دستگیری سارق حرفه‌ای شدیم که نه اهل این منطقه بود بلکه در شهرستان‌ها و استان‌های مختلف کشور اقدام به سرقت از منازل کرده بود به طوری که سه ماه از طریق کار اطلاعاتی این سارق را زیر نظر داشتیم و وی را تا اصفهان تعقیب و بازداشت کردیم.

آقاپور با ذکر اینکه طی ۹ ماهه سال‌جاری ۵۴۵ معتاد متجاهر را در شهرستان‌های اهر و هوراند و حومه دستگیر کرده‌ایم، افزود: با بررسی‌های به عمل آمده حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد جرایم به وقوع پیوسته در شهرستان به دست معتادان انجام گرفته است به طور مثال قتل اخیری که صورت پذیرفت ماجرای پسر معتادی بود که مادر خود را به قتل رسانده بود از این‌رو انتظار داریم مردم به افراد معتاد اعتماد نکرده و در صورت لزوم آنها را به پلیس معرفی کنند.

وی تصریح کرد: هر تماس و گزارش شهروندان از وقوع جرایم می‌تواند کمک بزرگی به پلیس و جامعه باشد به طوری که این اقدام شهروندان منجر به کشف سرقت‌ها و جرایم می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر اضافه کرد: از ابتدای سال‌جاری تا به امروز شهروندان اهری و هوراندی بالغ‌بر ۱۵ هزار تماس با فوریت‌های ناجا داشتند که تمام این تماس‌ها عملیاتی بوده است.

سرهنگ آقاپور با تاکید بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان در جاده‌های درون و برون‌شهری اظهار کرد: عامل اصلی تصادفات منجر به فوت در داخل و خارج شهر، عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی، نبستن کمربند ایمنی و تخطی از سرعت مطمئنه است به عبارتی اگر راننده‌ی خودرویی حرکتی حادثه‌آفرین انجام می‌دهد علاوه بر جان خود بلکه جان دیگران را نیز به خطر می‌اندازد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه حضور پرشور مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی؛ توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند، گفت: قطعاً مردم در انتخابات پیش‌رو فردی را به مجلس شورای اسلامی راهی می‌کنند که مومن، متعهد، متخصص و کاردان باشد پس باید در انتخاب‌مان دقت کنیم تا فردی متعهد، ولایی و مومن به مجلس راهی شود تا بتواند شان و منزلت مردم حوزه انتخابیه و کشور را حفظ کند.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر، شایع ترین جرایم در سطح شهرستان و استان را نزاع و درگیری عنوان کرد و گفت: عمده‌ترین جرایم به وقوع پیوسته که ریشه در تمامی جرایم دارد نزاع و درگیری فردی و دسته جمعی است، از این‌رو تقاضا داریم بیش از پیش مراقب فرزندان خود باشند.

 

 

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان اهر:

نقش سازنده‌ رسانه‌ها در یاری رسانی به کارگروه پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر شهرستان/ پخش هر سوت مواد مخدر شیشه در جامعه برابر است با وقوع یک‌ فاجعه

در ادامه‌ی این نشست، جانشین فرمانده انتظامی اهر با اشاره به مسئولیت محوله از سوی شورای فرهنگ عمومی به فرماندهی انتظامی شهرستان اهر در مقوله کارگروه پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر ابراز داشت: کارگروه پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر در زیرمجموعه شورای فرهنگ عمومی متشکل از برخی ارگان‌ها و نهادها تشکیل شده که مدیریت آن به فرماندهی انتظامی شهرستان‌محول شده است و جلسات متعددی برگزار شده و در آینده برگزار خواهد شد.

سرهنگ حسین عبدی ادامه داد: پخش هر سوت مواد مخدر شیشه در جامعه برابر است با وقوع یک‌ فاجعه، یک سوت شیشه می‌تواند مثل یک بمب عمل کند و فاجعه ای دردناک ایجاد کند و همان‌طور که تجربه شده اعتیاد به شیشه می‌تواند فرد را به کشتن عزیزانش هم سوق دهد و پیشگیری آن‌قدر مهم است که اگر یک نفر را هم از به دام‌ افتادن در اعتیاد نجات دهیم باز کار نیک بزرگی کرده ایم. مهم ترین و تاثیرگذارترین عناصر در پیشبرد اهداف این کارگروه، رسانه ها هستند که امیدواریم تعامل سازنده در راستای پیشگیری از اعتیاد با رسانه ها داشته باشیم و شما عزیزان با انواع طرح‌ها و پیشنهادات کاربردی ما را راهنمایی کنید تا با حرکت رسانه ای حساب شده شاهد افت آمار اعتیاد در اهر شویم. همچنین انتظار داریم با درج نکات پیشگیرانه و فرهنگی در رسانه‌ها، زمیته ساز آگهی خانواده ها و جوانان آموزش و هشدارهای جدی را به جامعه تزریق کنید.

وی با اشاره به سایر برنامه‌های درنظرگرفته شده برای کارکرد این کارگروه عنوات کرد: برنامه هایی از جمله برگزاری نمایشگاه در مساجد، مدارس و اماکن عمومی و برگزاری کارگاه و کلاس‌های آموزشی با استفاده از کارشناسان خبره، برای اقدامات اولیه در قالب تصمیمات کارگروه پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر اهر در نظر گرفته ایم که در تدارک اجرای آن‌ها هستیم.