فرمانده انتظامی اهر تشریح کرد:

قاتل جوان اهری در کمتر از سه ساعت دستگیر شد/ خانواده‌ها بیش از پیش مراقب فرزندان‌شان باشند/ با هر فردی که چاقو به همراه داشته باشد برخورد می‌کنیم

قاتل جوان اهری در کمتر از سه ساعت دستگیر شد/ خانواده‌ها بیش از پیش مراقب فرزندان‌شان باشند/ با هر فردی که چاقو به همراه داشته باشد برخورد می‌کنیم

به گزارش خبرنگار اهرامروز، سرهنگ قدرت آقاپور در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در تشریح وقوع قتل در شهر اهر اظهار داشت: شب روز سه‌شنبه ۲۷ اسفندماه طی تماسی با پلیس ۱۱۰ مراتب درگیری دو جوان گزارش شد که بلافاصله ماموران نیروی انتظامی به محل اعزام شدند که مشخص شد یک نوجوان ۱۷ ساله بر اثر ضربه چاقو از ناحیه سینه مورد ضرب قرار گرفته است.

وی افزود: علیرغم تلاش تکنسین‌های اورژانس و پزشکان در اتاق عمل، متاسفانه به دلیل شدت جراحات منجر به فوت شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر ادامه داد: در این حین شناسایی و دستگیری قاتل این نوجوان در دستور کار قرار گرفت، که خوشبختانه با تلاش ماموران نیروی انتظامی قاتل در عرض کمتر سه ساعت به همراه آلت قتاله شناسایی و دستگیر شد، سپس متهم با بازسازی صحنه قتل به صراحت به قتل اعتراف کرد.

آقاپور تصریح کرد: متهم در جریان اعتراف عنوان کرد که از خود بی‌خود شدم و چون نتوانسته خود را کنترل کند مقتول را با ضربه چاقو از ناحیه سینه مورد اصابت قرار داده است، سپس با تکمیل پرونده و با دستور مقام قضایی متهم جهت سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

وی با اشاره به وقوع چندین فقره قتل از ابتدای سال‌جاری در شهرستان اهر گفت: متاسفانه قتل‌های به وقوع پیوسته امسال در شهرستان اهر، سنین قاتل و مقتول در حد جوان و نوجوان بوده و همین امر زنگ خطر را به صدا درمی‌آورد تا خانواده‌ها با کمی توجه بیشتر اجازه ندهند فرزندان‌شان در هر شرایطی سلاح سرد با خود حمل کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر بابیان اینکه طبق دستور مقام قضایی هیچ فردی حق حمل سلاح سرد ندارد، ابراز داشت: وقوع این قتل هیچ ارتباطی با چهارشنبه‌سوری نداشت بلکه قتل در دعوای بین دو دوست صورت گرفته و از این‌رو اخطار داده می‌‎شود هر فردی که سلاح سرد به همراه داشته باشد و پلیس آن را کشف کند به شدت برخورد خواهد شد.

آقاپور بیان داشت: مصرف مواد مخدر از سوی قاتل و مقتول در پرونده و شرایط متصور است و احتمال می‌دهیم دعوای شکل گرفته از تاثیرات مصرف مواد مخدر بوده که موجب شده تا قتل صورت گیرد و به قطع یقین وضعیت و شرایط وقوع قتل نامتعارف بود، از این‌رو انتظار می‌رود خانواده‌ها نسبت به فرزندان خود کمی بیشتر حساسیت نشان دهند و نگذارند جوانان و نوجوانان‌شان با دوستان ناباب افت و خیز داشته باشند تا خدای‌ناکرده شاهد جرایم این‌چنین نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: هرچند تا به امروز طرح‌های مختلفی در رابطه با ممانعت از استفاده از سلاح سرد و برخورد با حاملان اجرا شده و نسبت به اوایل سال‌جاری کنترل‌ها مناسب بود ولی از این پس به هر فردی که مشکوک باشیم سلاح سرد به همراه دارد تفتیش کرده و در صورت کشف با فرد خاطی برخورد می‌کنیم و در عین حال نظارت‌ها تشدید خواهیم کرد تا افرادی که از زندان آزاد شده‌اند اجازه انجام چنین حرکت‌هایی را نداشته باشند.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر گفت: بی‌تعارف بگویم هر فرد خاطی فرقی ندارد مجرم باشد یا معتاد دست از پا خطا کند و آرامش شهروندان را برهم بزند دو راه بیشتر ندارد آن هم یا به زندان و یا به کمپ ترک اعتیاد روانه می‎شود، این اخطار پلیس جدی است.

انتهای پیام/