آخرین عناوین اخبار » بهداشت و درمان » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 58398
دوشنبه - ۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸
مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر:

۴۴ بیمار ابتلای قطعی و مشکوک در بیمارستان اهر بستری هستند/ ۷۸۰ بیمار مشکوک به کرونا در غربال‌گری مردم اهر شناسایی کردیم

۴۴ بیمار ابتلای قطعی و مشکوک در بیمارستان اهر بستری هستند/ ۷۸۰ بیمار مشکوک به کرونا در غربال‌گری مردم اهر شناسایی کردیم

به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمد میرزاپور در اولین جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان اهر در سال جدید با اشاره به این‌که همکاری دستگاه‌ها و نهادها با شبکه بهداشت و درمان اهر در راستای غربال‌گری جمعیت شهرستان باعث شده تا سیستم بهداشت و درمان بتواند به امورات درمانی بیشتر بپردازد، اظهار داشت: رسانه‌های شهرستان اهر با وحدت و انسجام و اطلاع‌رسانی آمار و ارقام و ارائه نکات آموزشی در مقابله با ویروس کرونا تاثیرگذار بودند.

وی با قدردانی از خیرین سلامت افزود: خیرین سلامت در روزهایی که سیستم بهداشت و درمان اهر با کمبودهای قابل توجهی در مقابله با ویروس کرونا گریبانگیر بود تنهایمان نگذاشتند و نیازهای درمانی و بهداشتی را به نحوی تامین کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر ادامه داد: ۱۰ روزی می‌شود که غربال‌گری را در شهرستان اهر شروع کردیم و خانه به خانه و فرد به فرد از طریق تماس تلفنی و غیرحضوری جهت غربال‌گری مراجعه می‌کنیم و تا این لحظه توانسته‌ایم بیش از ۱۳۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان اهر را غربال‌گری کنیم به طوری که غربال‌گری روستاهای اهر و هوراند با ۹۹ درصد و در شهر بالای ۸۱ درصد را غربال‌گری کرده‌ایم که در مجموع بیش از ۸۶ درصد جمعیت را شامل می‌شود.

میرزاپور تصریح کرد: در جریان غربال‌گری جمعیت شهری و روستایی، توانستیم ۷۸۰ مورد مشکوک به کرونا را شناسایی کنیم و طبق فراخوانی که داده‌ایم این موارد مشکوک به پزشک مراجعه می‌کنند، سعی می‌کنیم تا پایان وقت امروز شرایط و وضعیت این ۷۸۰ مورد مشکوک را تعیین و تکلیف کنیم تا بتوانیم در صورت نیاز درمان این بیماران را شروع کنیم.

وی بابیان اینکه از نخستین روز سال جدید اجازه نداده‌ایم تمامی مراکز درمانی اعم از مراکز و خانه‌های بهداشت شهری و روستایی تعطیل شود، گفت: با آن‌که همه در تعطیلات نوروزی هستند، همکاران ما ۲۴ ساعته مشغول به ارائه خدمت به شهروندان بودند چراکه اکنون در شرایط سختی قرار داریم و لازم است تا اطلاع ثانوی همکاران ما در حالت آماده‌باش قرار گیرند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر تاکید کرد: در حال حاضر ۴۴ مورد مشکوک و ابتلای قطعی به ویروس کرونا در بخش بیماران کرونایی بیمارستان باقرالعلوم اهر بستری هستند که از این تعداد ۱۷ مثبت قطعی و ۲۷ مشکوک هستند و با احتساب آمار فعلی، مجموع مثبت قطعی در اهر به ۳۲ نفر رسیده است.

میرزاپور با ذکر اینکه تا به امروز ۱۴ نفر از بیماران مبتلای قطعی به کرونا تحت درمان قرار گرفته و با ترخیص از بیماران در قرنطینه خانگی هستند، بیان داشت: متاسفانه تاکنون یک نفر از همشهریان اهری در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته است.

وی ابراز داشت: کادر درمانی به بیمارانی که تجویز شده تا قرنطینه خانگی باشند با وسایل حفاظتی به منزل بیماران کرونایی مراجعه کرده و بیمار و خانواده وی را غربال می‌کنند.

انتهای پیام/