آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » اقتصادی » پیشخوان » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 59098
دوشنبه - ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهر:

۲۱۷۰ واحد آسیب دیده از کرونا در اهر در سامانه دریافت تسهیلات حمایتی دولت ثبت‌نام کردند

۲۱۷۰ واحد آسیب دیده از کرونا در اهر در سامانه دریافت تسهیلات حمایتی دولت ثبت‌نام کردند

به گزارش خبرنگار اهرامروز، مرتضی توکلی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به ابلاغ شیوه‌نامه پرداخت تسهیلات ویژه به بنگاه‌های آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: شیوه‌نامه پرداخت تسهیلات ویژه به بنگاه‌های آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در ۱۴ رسته شغلی شامل تهیه و توزیع غذاهای آماده رستوران، طباخی، بوفه، تالار پذیرایی، هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهان‌گردی، مهمان‌پذیرها، مسافرخانه‌ها می‌شود.

وی افزود: ناوگان حمل و نقل درون‌شهری و برون‌شهری، دفاتر خدمات مسافرتی، تولید و توزیع پوشاک، مراکز تولید آجیل، باشگاه‌های ورزشی، تولیدی‌های صنایع‌دستی، مجتمع‌های آموزشی و فرهنگی، آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، گرمابه‌ها، مراکز تولید مرغ گوشتی و مرغ مادر، واحدهای تولیدی گیاهان و گل‌های زینتی و ماهیان زینتی از دیگر رسته‌های شغلی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا هستند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهر بابیان اینکه افرادی که در این واحدها فعالیت می‌کنند به ازای هر بیمه شده ۱۲ میلیون تومان تسهیلات با نرخ بانکی ۱۲ درصد تسهیلات حمایتی پرداخت می‌شود، گفت: آن دسته از واحدهایی که به دستور دولت فعالیت خود را متوقف کرده‌اند به ازای هر کارگر بیمه شده ۱۶ میلیون تومان با بهره بانکی ۱۲ درصد تسهیلات حمایتی دریافت می‌کنند.

توکلی ادامه داد: برای تسهیلات حمایتی دولت از واحدهای آسیب دیده از ویروس کرونا، دوره تنفس برای بازپرداخت اقساط در نظر گرفته شده که از مهرماه سال‌جاری شروع می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که واحدهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا می‌توانند جهت استفاده از تسهیلات حمایتی، در سامانه کارا ثبت‌نام کنند، ابراز داشت: در صورت تایید درخواست واحدها از سوی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، متقاضیان می‌توانند به بانک‌های عامل مراجعه کرده و با تامین ضمانت‌نامه‌ها از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهر اضافه کرد: شروط استفاده از تسهیلات ویژه به بنگاه‌های آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا، این است که نباید هیچ یک از کارگران خود را اخراج و یا به دریافت بیمه بیکاری معرفی نکنند تا بتوانند از تسهیلات استفاده کنند.

توکلی از ثبت‌نام ۲۱۷۰ واحد آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در سامانه دریافت تسهیلات حمایتی دولت در شهرستان اهر خبر داد و گفت: تاکنون ۲۱۷۰ واحد آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در شهرستان اهر در سامانه کارا جهت بهره‌مندی از تسهیلات حمایتی دولت از بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا ثبت‌نام کرده‌اند که در این واحدها ۲۹۱۸ نفر شاغل هستند.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان ناوگان حمل و نقل برون‌شهری و درون‌شهری با ثبت‌نام در “سامانه کارا” وزارت رفاه که در صورت تایید درخواست آنها از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و وزارت کشور، می‌توانند هر یک تسهیلات ۶ میلیون تومانی با بهره بانکی ۱۲ درصد بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/