به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمد میرزاپور در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان اهر با اشاره به آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در اهر، اظهار داشت: در حال حاضر ۳۶ نفر بیمار با علایم کروناویروس در بیمارستان باقرالعلوم اهر بستری هستند و دو بیماری که اخیراً نتیجه تست آنها مثبت بود ساکن شهرستان‌های هم‌جوار بودند.

وی افزود: متاسفانه افزایش بیماران بدحال در شهرستان اهر نگرانی زیادی به وجود آورده و از طرفی هم بیمارانی مراجعه می‌کنند که در اولین تشخیص مشخص است که مبتلا به ویروس کرونا هستند ولی در آزمایشات نشان نمی‌دهد به طوری که رفته رفته با این شرایط تست‌های کرونا طبق معیار قبلی می‌توان نتیجه گرفت که نمی‌توان به تست‌ها مطمئن بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اهر با اشاره به این‌که اغلب شهروندان علی‌رغم داشتن علایم کرونا هنوز به مراکز درمانی اهر مراجعه نمی‌کنند، گفت: متاسفانه تا این لحظه ۳ بیمار کرونایی بدحال در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان باقرالعلوم تحت مراقبت هستند و با توجه به مراجعات بیماران بدحال کرونایی، پیش‌بینی ما این است که پیک اصلی شیوع کرونا را در پیش داریم و تردد میهمانان از سایر استان‌ها و شهرستان‌ها به شهرستان اهر بر نگرانی‌ها می‌افزاید.

میرزاپور از افزایش نیروی انسانی در اجرای طرح غربال‌گری تلفنی بیماران کرونایی با همکاری سپاه ناحیه اهر خبر داد و گفت: تا به امروز توانسته‌ایم ۳۳ هزار نفر از جمعیت شهرستان اهر را غربال‌گری کنیم.

وی با تاکید بر لزوم تداوم تعطیلی بازار و کاهش تردد و ازدحام در اماکن عمومی اهر گفت: متاسفانه با وجود تعطیلی بازار و اصناف، مردم همچنان در خیابان‌ها ازدحام بیش از حدی دارند و این مهم نشان می‌دهد هنوز هم شهروندان به توصیه‌ها و اخطارهای شبکه بهداشت توجه کافی ندارند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اهر خطاب به شهرداری اهر تصریح کرد: ضمن این‌که از شهرداری اهر در رابطه با جمع‌آوری دستفروشان و جلوگیری از ازدحام عملکرد خوبی داشته‌اند قدردانی می‌کنم ولی همچنان شاهد حضور دستفروشان به صورت پراکنده در سطح شهر هستیم، امیدواریم سامان‌دهی دستفروشان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

میرزاپور با اشاره به اینکه طبق تصمیم ستاد ملی مقابله با کروناویروس، کنترل، غربال‌گری و تب‌سنجی جهت پیشگیری از شیوع کرونا در جاده‌ها به هلال‌احمر واگذار می‌شود، تاکید کرد: بر این تصمیم، غربال‌گری و تب‌سنجی در جاده‌های اهر-مشگین‌شهر و اهر-تبریز به هلال‌احمر شهرستان اهر محول می‌شود و این پیشنهاد را داریم تا برای صیانت از مردم شهرستان اهر از جمع اعضای ستاد اتفاق نظر داشته باشند از ورود خودروهای غیربومی و مسافر جلوگیری شود.

وی همچنین از آماده‌سازی بخشی از ساختمان قدیم شبکه بهداشت و درمان اهر با ظرفیت تجهیز ۳۰ تخت بستری سرپایی خبر داد و گفت: در صورت واگذاری ساختمان بیمارستان قدیم اهر ظرف ۲ روز آماده تجهیز به تخت بستری سرپایی هستیم، البته امیدواریم شهروندان با رعایت توصیه‌های بهداشتی و عدم خروج از منزل اجازه ندهند تا آمار مبتلایان افزایش یابد و به این مراکز نیازی داشته باشیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اهر خاطرنشان کرد: تاکید وزارت بهداشت بر این است که حتی‌الامکان از بستری بیماران در بیمارستان‌ها پرهیز شود و راهکار عقلانی قرنطینه خانگی است که تاکنون شاید صدها بیمار با علایم ویروس کرونا را در منازل به قرنطینه فرستاده‌ایم چراکه باید احتمال هر بحرانی را بدهیم این در حالی است که آمار قرنطینه خانگی به مراتب بیش از آمار بستری است.