آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 61404
سه شنبه - ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
دادستان عمومی و انقلاب اهر:

رهاسازی آب سد ستارخان بدون مجوز شورای حفاظت از منابع آب «ممنوع» است

رهاسازی آب سد ستارخان بدون مجوز شورای حفاظت از منابع آب «ممنوع» است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، علی فاضلی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب اهر با اشاره به این‌که زمانی که کنتور حجمی آب ۲۰۰ هزار تومان بود تأکید داشتیم تا چاه‌ها و باغات مجهز به کنتور شود، اظهار داشت: اما اکنون همین کنتور حجمی به بالای ۱۰ میلیون تومان رسیده و مدیران مربوطه نتوانسته‌اند باغات و چاه‌ها را مجهز به کنتور کنند. به هر حال باید تجهیز به کنتور حجمی جدی شمرده شود.

دادستان عمومی و انقلاب اهر بر لزوم جلوگیری از برداشت اضافی از منابع آب سد ستارخان و نظارت بر توزیع منابع آب تأکید کرد و افزود: بر اساس مصوبه شورای حفاظت از منابع آب؛ آب سد ستارخان بدون مصوبه این شورا رهاسازی نشود اما در اواخر تابستان بدون اجازه آب سد ستارخان رهاسازی شده بود. اگر در خصوص رهاسازی آب ترک فعل صورت گیرد بنده اعلام جُرم می‌کنم.

وی بابیان این‌که داده‌های آماری نشان می‌دهد که وضعیت منابع آبی شهرستان اهر در شرایط نامساعدی قرار دارد، گفت: جهاد کشاورزی به کشاورزان از بابت پرهیز از توسعه غیرمجاز باغات هشدار دهد، چراکه اگر حتی با تانکر نیز باغات توسعه‌یافته را آبیاری کنند اقدام به برخورد قانونی می‌کنیم.

فاضلی با ذکر این‌که دستگاه‌های اجرایی گزارش ساخت‌وسازهای غیرمجاز را به زمان تکمیل ساختمان موکول نکنند، تصریح کرد: وقتی ساخت‌وسازی به صورت غیرمجاز شکل می‌گیرد اگر دستگاه‌های اجرایی در شروع عملیات گزارش دهند با دستور قضایی قلع و قمع می‌کنیم، ولی متأسفانه گزارش ساخت‌وسازهای غیرمجاز را بعضاً بعد از تکمیل ساختمان ارائه می‌دهند.

دادستان عمومی و انقلاب اهر از آمادگی دستگاه قضایی برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و حوزه‌های آب‌ریز شهرستان اهر خبر داد و گفت: در قانون داریم که برای خُرد شدن اراضی کشاورزی سند رسمی صادر نمی‌شود، از طرفی به پلیس امنیت و اطلاعات دستور داده‌ایم تا بنگاه‌های معاملاتی فاقد مجوز که در کار تفکیک اراضی کشاورزی هستند را شناسایی و پلمب کنند.