ظاهر

گوشی آنر 9 لایت با برخورداری از طراحی شیشه‌ای، حالت آیینه‌ای پشت گوشی،کم کردن حاشیه‌ها و نازکی و انحنای اطراف آن، از لحاظ ظاهر نه تنها چیزی از پرچمداران این عرصه کم ندارد که خیلی خوب می‌تواند در دست‌ها بدرخشد.

دو دوربین اصلی این گوشی به صورت افقی در پشت آن قرار گرفته است و در بالای صفحه نیز دو دوربین سلفی به همین حالت قرار دارد.

در پایین صفحه نیز نام آنر به رنگ سفید دیده می‌شود که البته تاثیری بر زیبایی صفحه ندارد. در بخش پایین گوشی هم علاوه بر میکروفون تماس، شیارهای جک هدست و پورت micro usb دیده می‌شود.

دکمه روشن و خاموش و تنظیم صدا در بخش کناره سمت راست گوشی قرار دارد که دکمه‌ها نرم و کار به آن راحت است و در سمت چپ ورودی حافظه و سیم‌کارت قرار دارد که همزمان دو سیم‌کارت یا یک سیم‌کارت و کارت حافظه را می‌توان در آن قرار داد.

آنر با ترکیب شیشه و پلاستیک، وزن کم 149 گرمی را برای گوشی جدید و خوش‌دست خود رقم زده است. در بخش پشت این گوشی، شیشه‌ای آینه‌ای قرار دارد که البته این مساله باعث شده اثر انگشت و لک روی آن به خوبی دیده شود و دایم باید آن را تمیز کنید یا از قاب روی آن استفاده کنید. کلمه آنر یک‌بار هم پشت گوشی با رنگ سفید چاپ شده و علاوه بر اینها سنسور اثر انگشت هم در مرکز بخش بالائی پشت گوشی قرار دارد. البته جای این حسگر به خوبی انتخاب شده و کار به آن بسیار ساده و سرعت باز شدن گوشی با حسگر اثر انگشت فوق العاده است.

آنر مانند مدل قدیمی گوشی خود، در طراحی آنر 9 لایت هم از صفحه نمایش 5.2 اینچی ساده سود برده است اما با حذف حاشیه‌ها توانسته گوشی جدید خود را با صفحه 5.65 اینچی FullView HD با حاشیه کمتر و کیفیت تصویر فوق‌العاده با نسبت بالاتری از صفحه نمایش به کل دستگاه ارایه دهد.

دوربین

بهتر است قبل از بررسی هر نکته دیگری در گوشی آنر 9 لایت به بررسی دوربین آن که آنر بخش اعظم تبلیغات خود را بر آن متمرکز کرده است بپردازیم. آنر از 4 دوربین در پشت و جلوی گوشی سود می جوید و معتقد است دوربین عکس سلفی هم به اندازه دوربین اصلی گوشی اهمیت دارد و اینجا است که با دو دوربین 13 و 2 مگاپیکسلی خود را از گوشی های هم رده‌اش متمایز کرده و بالا می‌کشد. برخورداری از دو دوربین همزمان باعث می‌شود تصاویر شما عمق بگیرد و در حقیقت تصویر اصلی برجسته به نظر رسیده و دور تصویر مات شود و به این ترتیب تصاویری زیبا و دوست داشتنی توسط این دوربین ثبت شود.

صفحه نمایش

صفحه نمایش گوشی آنر ۹ لایت با رزولوشن 1080 در 2160 از نوع IPS LCD است. آنر گوشی جدید خود را با صفحه 5.65 اینچی FullView HD با حاشیه کمتر و کیفیت تصویر فوق‌العاده با نسبت بالاتری از صفحه نمایش به کل دستگاه یعنی 18 به 9 ارایه کرده است.

کیفیت این صفحه نمایش از تمام گوشی‌های میان‌رده در این سطح بالاتر است و این مساله یکی از نکات قوت گوشی در مقایسه با رقبای آن است. نور پس زمینه این گوشی هم طوری است که صفحه وضوح فوق العاده‌ای دارد و رنگ‌ها با رنگ‌های اصلی تفاوت ندارد و تماشای فیلم و عکس و بازی کردن در این گوشی بسیار لذت‌بخش است.

پردازش و حافظه

آنر 9 لایت در زمینه پردازش و حافظه هم از گوشی‌های هم رده خودش یک سر و گردن بالاتر است. با برخورداری از پردازنده kirin 659، 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه ذخیره، این گوشی قابلیت خوبی برای انجام به روزترین برنامه‌ها و بازی‌ها، مرورکردن اینترنت، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و .. با سرعت خوب دارد. البته در نسخه ۶۴ گیگابایتی این گوشی رم ۴ گیگابایتی قرار دارد و به همین نسبت اجرای همزمان برنامه‌های بیشتری با سرعت بالاتر را میسر می‌کند. امکان استفاده از کارت حافظه ذخیره تا 256 گیگابایت هم در این گوشی وجود دارد.

سیستم عامل

این گوشی از آخرین نسخه عرضه شده از اندروید یعنی اندروید اورئو (نسخه۸ اندروید) بهره می‌برد. بدین‌ترتیب می‌توانید با استفاده از میان‌رده لذت استفاده از امکانات به‌روزترین نسخه اندروید تاکنون را تجربه کنید. بهر‌ه‌بردن از آخرین نسخه پایدار ارائه شده اندروید می‌تواند در بهره‌بری بیشتر اپلیکیشن‌هایی که نصب می‌کنید موثر باشد.

رابط کاربری

آنر 9 لایت از نسخه ۸ رابط کاربری EMUI بهره می‌برد و این مساله قابلیت‌های مدرن و جدیدی چون تشخیص چهره را برای این میان‌رده به ارمغان آورده است. برای فعال‌سازی و استفاده از این قابلیت، قفل گوشی آنر 9 لایت با ثبت تصویر سلفی از چهره فرد به سرعت باز می‌شود و در حقیقت به جای استفاده از حسگر اثر انگشت می‌توان از قابلیت قفل‌گشایی با تشخیص چهره کاربر استفاده کرد. البته این قابلیت در فضای تاریک به خوبی جوابگو نیست. با این حال سرعت تشخیص چهره آنچنان زیاد است که برای گوشی هوشمندی در این سطح قیمت شگفت‌آور است.