با توجه به فروش تعداد 206 میلیون دستگاه از گوشی‌های هوشمند هوآوی در سال2018، به نظر می‌رسد این شرکت به جایگاه دوم سطح جهانی راضی نیست و هدفی به مراتب بزرگ‌تر را برای خود تعریف کرده است. براساس آمار به دست آمده از شرکت بین المللی IDC، با فروش 52.2 میلیون دستگاه تنها در سه ماهه سوم سال 2018 تبدیل شدن به بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند جهان هدفی دور از دسترس برای هوآوی نیست.

یو چنگ دونگ، مدیر عامل شرکت هوآوی مدتی پیش در مصاحبه‌ای که در کنفرانس ارتباطات برگزار شد، گفت: «هوآوی در چند سال اخیر میزان فروش گوشی‌های بالا رده خود را تا حد زیادی افزایش داده و حتی 10% از سهم بازار گوشی‌های بالای 600 دلار را در 25 کشور دنیا را به خود اختصاص داده است. در ضمن نباید این نکته را از قلم انداخت که سهم بازار هوآوی از سال 2017 تا کنون همواره روندی رو به رشد داشته‌است.»

در حال حاضر میزان فروش 7.5 میلیون و 17 میلیون دستگاه از آخرین پرچم داران هوآوی یعنی Huawei mate 20 Series و سری Huawei P20 نشان می‌دهد چالش‌های اخیر به وجود آمده برای هوآوی در برخی کشورها نه تنها نتوانسته در پیشرفت این برند تاثیر بگذارند، بلکه این ارقام در مقایسه با آمارهای به دست آمده از سال گذشته بالغ بر 1.25 میلیون دستگاه افزایش داشته است. این طور که به نظر می رسد هوآوی در تلاش است فاصله بین خود و رقبا را کمتر کرده و در نتیجه جایگاه اول جهانی را به خود در پایان سال 2019 اختصاص دهد.