یکی از راه‌های اساسی و زودبازده برای افزایش فروش وب سایت، بهره‌مندی از بازاریابی اینترنتی است. آیا برنامه‌ای برای استفاده از مزایای آن دارید؟

اصلی‌ترین چالش پس از راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی یا طراحی اپلیکیشن موبایل فروشگاهی، تحلیل، بررسی و برنامه چینی برای معرفی برند خود به مخاطبان و افزایش فروش وب‌سایت خواهد بود. هر حرکت می‌تواند بر روی فروش آن تاثیر بگذارد. شاید باور نکنید که حتی طرز پاسخ به کامنت‌های کاربران هم بر این مقوله موثر است.

پس مراقب باشید و تا جایی که ممکن است با احترام با کاربران برخورد کنید و اجازه ندهید که هیچ یک از آنها نظر منفی نسبت به تجارت شما پیدا کند. علاوه بر رعایت نحوه ارتباط با مخاطبان، ترفندها و اصول بسیار مهم دیگری نیز وجود دارد که حتما باید از آن‌ها استفاده کرد. همچنین در این زمینه می‌توانید از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ کاربلد مشورت بخواهید.

۱- خدمات سئو و بهینه سازی سایت

خدمات سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، یکی از بهترین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال است که در صورت اجرای صحیح و منطبق بر برنامه، منجر به بهبود رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجوگر خواهد شد و توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب خواهد کرد. موتورهای جستجو از الگوریتم‌های خاص خود برای سنجش کیفیت فروشگاه اینترنتی استفاده می‌کنند. سئو با رعایت اصول همین الگوریتم‌ها به وب‌سایت کمک می‌کند تا به مرور زمان رتبه بهتری در لیست نتایج جستجو به دست بیاورد. سئو استراتژی پربازده و ارزان قیمتی است که کیفیت سایت را بالا می‌برد. نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که سئو معجزه یک شبه نیست، بلکه نیاز به صبوری دارد و قطعا نتایج آن یک‌شبه حاصل نمی‌شود.

۲- کمپین های تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی بخش غیرقابل انکار بازاریابی اینترنتی است. از کمپین‌های تبلیغاتی برای معرفی برند و سازمان خود استفاده کنید و پیام تبلیغاتی خود را به دست کاربران برسانید. باید به صورت خلاصه و مفید آنچه که نیاز است، مخاطبان از محصول و خدمت بدانند، به آنها توضیح دهید. از مزایای محصولات و خدمات خود نسبت به رقبای دیگر بگویید و مشتریان را راهنمایی کنید تا اعتماد بیشتری نسبت به شما پیدا کنند.

۳- وبلاگ

ایجاد وبلاگ کمک می‌کند تا وب سایت سریع‌تر در صفحات نخست گوگل قرار بگیرد. هر چند که وبلاگ‌نویسی به مهارت نویسندگی نیاز دارد اما راه خوبی برای افزایش فروش وب‌سایت است. می‌توان از طریق وبلاگ، مقاله‌های مرتبط با کسب و کار خود را منتشر کرد. اگر نوشته‌های منظم با کیوردهای مناسب تولید کنید و سایت خود را از لحاظ اصول سئو بهینه کنید، گوگل به طور اتوماتیک سایت شما را در صفحه اول لیست جستجو قرار می‌دهد.

۴- تبلیغات گوگل

می‌توانید با هزینه معقول و بسته به نوع محصول یا خدمت خود، تبلیغ خود را در صدر نتایج جستجوی گوگل در معرض دید مخاطبان بسیار بالایی قرار دهید. با این روش، مطمئنا مخاطبان بسیاری با کسب و کار آشنا خواهند شد و میزان فروش محصول یا خدمت نیز افزایش خواهد یافت و متعاقب آن سود تجاری چشمگیری به دست خواهید آورد. «جی ادز» به افزایش فروش وب سایت از طریق خدمات تخصصی تبلیغات در گوگل ادوردز کمک می‌کند.

۵- شبکه‌های اجتماعی

برای فروش محصول یا خدمت باید بدانید که کاربران هدف در کدام شبکه اجتماعی فعالیت دارند. با شناسایی بستر فعالیت آنها، می‌توان در شبکه اجتماعی متناسب با کاربران با آن‌ها ارتباط برقرار کرد. با این روش بیشترین تاثیر ممکن را می‌توان بر روی کاربر هدف گذاشت و شانس افزایش فروش اینترنتی خود را افزایش داد.

۶- بازاریابی ویروسی

کسب و کارها در بازاریابی ویروسی با طراحی و انتشار محتوای جذاب و سرگرم کننده، توجه مخاطبان هدف خود را برمی انگیزند و به صورت غیرمستقیم آن‌ها را تحریک می‌کنند تا این محتوا را با دوستان خود به اشتراک گذارند و در واقع سایرین را ویروسی کنند. در واقع محتواها همان ویروس هستند و هدف این است که این ویروس به بیشترین مقدار ممکن انتشار یابد. با طراحی و انتشار این نوع محتوا می‌توان تبلیغات تاثیرکننده‌ای انجام داد، مخاطب هدف خود را جذب کرد و فروش اینترنتی خود را افزایش داد.

علاقه‌مندان جهت دریافت مشاوره برای افزایش فروش وب‌سایت می‌توانند به سایت متاوب مراجعه کنند.