با وجود اینکه بسیاری برندسازی را صرفا به معنی تبلیغات و نمایش محصول خود می‌دانند اما واقعیت این است که برندسازی فراتر از تبلیغات و مدیریت محصولات است چرا که برندسازی سبب ایجاد ارزش مشتری، ایجاد و حفظ مزیت رقابتی می‌شود.

به طور کلی برای اینکه بتوانید یک کسب و کار موفق و اثرگذار داشته باشید، باید بتوانید طبق یک برنامه مدون برند تجاری خود را به دیگران معرفی کند این امر امکان‌پذیر نیست مگر با جذب مخاطبان ازطریق شناساندن برند تجاری به مشتریان.

برند فروشی یا همان برند آماده نام تجاری یا علامتی است که همه مراحل ثبت برند را پشت سر گذاشته و گواهی ‌نامه ثبت علامت آن از سوی اداره ثبت علائم و طرح‌های صنعتی صادر گشته است!

ثبت برند و علامت تجاری شامل مراحل، شرایط و ضوابطی است که برخی افراد ترجیح می‌دهند جهت تسریع در امور به جای ثبت برند از برندهای آماده که شامل نام‌های زیبا و متنوع (به صورت فارسی و لاتین)، کالاها و طبقات ثبت شده هستند، استفاده کنند. به همین منظور موسسه ثبتی حقوقی ایران ثبت و سامانه تخصصی بورس برند با دراختیار داشتن کادری مجرب و مجموعه‌ای کامل از برندهای آماده در زمینه‌ها و طبقات مختلف شرایط بسیار مناسبی را جهت خرید علامت تجاری برای صاحبان کسب و کار و تولیدکنندگان مهیا کرده است.

با توجه به این که علامت تجاری یا به صورت عامیانه برند مانند سایر مالکیت‌های فکری جزو دارایی‌های صاحبان آنها هستند و این دارایی‌ها نیز مانند سایر اموال قابلیت نقل و انتقال و واگذاری به دیگر افراد را دارند. بر همین اساس  علائم تجاری یا به اختصار برند پس از ثبت و اخذ شماره و گواهی ثبت قابل نقل و انتقال هستند بنابراین صاحبان علائم تجاری یا متقاضیان خرید علامت تجاری با رعایت ماده ۱۳۹ آیین نامه اجرایی قانون ثبت علائم تجاری می‌توانند نسبت به خرید و فروش برند و علامت تجاری اقدام کنند.

- مراحل انتقال علامت تجاری به قرار ذیل است:

1. مراجعه به دفتر خانه اسناد رسمی برای تنظیم سند صلح علامت تجاری

2. استعلام دفتر خانه از اداره مالکیت صنعتی جهت احراز سابقه ثبت علامت تجاری (در هنگام انتقال برند، باید به مدت اعتبار گواهی ثبت توجه شود که منقضی نشده باشد.)

3. درخواست کتبی جهت ثبت انتقال در دفتر ثبت اداره مالکیت صنعتی

4. انتشار آگهی انتقال علامت در روزنامه رسمی

 خرید برند فروشی یا به اصلاح برند آماده مزیت‌های بسیاری نسبت به ثبت برند دارد که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

1. صرفه جویی در زمان

2. مرغوبیت و زیبایی نام های ثبت شده

3. ثبت نام تجاری به صورت فارسی و لاتین

4. رهایی از مسائل و مشکلات گوناگون موجود در مسیر ثبت علامت تجاری

5. عدم نیاز به مجوز فعالیت مانند جواز تاسیس یا پروانه بهره‌برداری یا کارت بازرگانی در صورت لاتین بودن علامت

6. انتقال سند در کمترین زمان ممکن

7.  ثبت تمامی کالاها و طبقات مشابه

تنها مدرک مورد نیاز جهت خرید برند آماده، داشتن کارت شناسایی است و نیازی به داشتن جواز تاسیس، پروانه بهره برداری، کارت بازرگانی و ... نیست. تولیدکنندگان می‌توانند با انتخاب نام مورد نظر از میان برندهای آماده معرفی شده توسط کارشناسان مجرب موسسه ثبتی حقوقی ایران ثبت و پس از استعلام از اداره مالکیت معنوی در کمتر از 24 ساعت مالک برند خود شوند.

یکی از موارد مهم در ثبت برند علاوه بر اینکه فارسی یا لاتین باشد و مرتبط با طبقه کالای مورد نظر ثبت شده باشد این است که بعضی از مواقع ثبت اسم تجاری در تمامی طبقات مقدور نیست یا در برخی از طبقات نمی‌توان آن را ثبت کرد بنابراین ثبت برند کالای درخواست شده مردود می‌شود به همین منظور موسسه ثبتی حقوقی ایران ثبت و سامانه تخصصی بورس برند با در اختیار داشتن مجموعه‌ای بی‌نظیر از برندهای آماده با زیباترین و متنوع‌ترین نام‌های فارسی و لاتین ثبت شده در طبقات مختلف شرایط بسیار مناسبی را جهت خرید برند آماده برای تولیدکنندگان و صاحبان کسب و کار مهیا کرده است.

در واقع برند آماده گران نیست! بلکه ارزشمند است چراکه تولیدکنندگان و صاحبان سرمایه می‌توانند به جای صرف زمان برای ثبت علامت تجاری با خرید برند مذکور تمامی ایده‌‌هایی که در ذهن دارند را در سریع‌ترین زمان ممکن به مرحله اجرا دربیاورند.

برندهایی که تازه ثبت شده اند و برای خرید و فروش آن ها اقدام می‌شود بیشتر با توجه به تعداد طبقات و کالاها و همچنین نوع کلمه و یا طراحی آن ارزش‌گذاری می‌شوند. اما برندهایی که سابقه مصرف و حضور در بازار را دارند، جهت فروش برند نیاز به قیمت‌گذاری توسط کارشناس دادگستری دارند.

از طرفی خرید برندی که پیش از این در بازار فعال بوده پیشرفت را تضمین می‌کند زیرا این برند برای عده ای شناخته شده است و این نیز می‌تواند نکته مثبتی جهت ترفیع و ترقی آن برند در جامعه باشد، لذا با خرید امتیاز برند می‌توان تمام افکار و نظرات موجود در ذهن را روی آن پیاده کرد و با برجسته کردن، آن برند را به عموم شناساند.

- مراحل خرید برند تجاری عبارتند از:

1- انتخاب برند مورد نظر 

2- استعلام برند از اداره مالکیت صنعتی (در هنگام انتقال برند، باید به مدت اعتبار گواهی ثبت توجه شود که منقضی نشده باشد).

3- حضور فروشنده و خریدار در دفتر خانه جهت تنظیم سند صلح 

4-تنظیم سند و انتقال کامل برند به خریدار 

5- انتشار آگهی انتقال علامت در روزنامه رسمی کشور

علاقه‌مندان برای خرید برند آماده کافی است با کارشناسان بورس برند با شماره 09120986410 تماس بگیرند و کلیه اطلاعات را در زمینه‌ی خرید برند آماده از طریق کارشناسان و وکلای با تجربه شرکت ثبت کسب کنند.