آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست » فرهنگ و هنر » ویژه
کد خبر : 29781
یکشنبه - ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
بیت‌الله عبدالهی نماینده مردم اهر و هریس در مجلس:

آقای وزیر ارشاد حال محب اهری اصلاً خوب نیست!

آقای وزیر ارشاد حال محب اهری اصلاً خوب نیست!

به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی شامگاه جمعه در نشست جمعی از اهالی فرهنگ و هنر منطقه ارسباران با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم با اشاره به اینکه نمی‌خواهم زیاد سخن بگویم تا از درد و دل‌های اهالی فرهنگ و هنر بشنوید، اظهار کرد: شهرستان اهر در بین شهرستان‌های آذربایجان شرقی از لحاظ فرهنگ و هنر در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

وی در ادامه به خلف وعده رئیس‌جمهور در قبال مردم منطقه ارسباران نیز گریزی هم زد، گفت: از جاده‌ای که وارد اهر شده‌اید وقتی رئیس‌جمهور به آذربایجان شرقی آمد قول داد که این جاده سال ۹۵ به اتمام می‌رسد ولی این وعده رئیس‌جمهور عملی نشد ولی امیدواریم که شما به‌عنوان عضو هیئت دولت خواسته و مطالبه مردم ارسباران را در جلسه هیئت دولت به گوش رئیس‌جمهور برسانید.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس ادامه داد: آقای وزیر دو هفته قبل شش نفر در دو خودرو در جاده اهر – هریس – تبریز طوری سوخته بودند که دو روز طول کشید تا پزشکی قانونی هویت این عزیزان از دست رفته را تشخیص دهد، سازمان برنامه و بودجه این جاده را یکی از پرحادثه خیرترین جاده‌های کشور می‌خواند ولی چه توجهی شده که مردم ما دیگر عزیزان خود در این جاده از دست نداده و عزادار نشوند!

عبدالهی بابیان اینکه آبروی ما در جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران رفت، گفت: بنده به وزیر سابق ارشاد نامه‌ای داده بودم تا به این جشنواره ملی ۲۰۰ میلیون تومان بودجه اختصاص دهد و مدام پیگیری کردم ولی نهایت گفتند حداکثر مساعدت من هم می‌دانستم وزارت ارشاد نمی‌تواند ۲۰۰ میلیون تومان اختصاص دهد به‌طوری که اگر وزارتخانه قصد بار کردن ردیف بودجه را داشته باشد من هم در مجلس کمک می‌کنم.

وی گفت: آقای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دست‌اندرکاران جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران هنوز بدهکارند، من باید بدانم وزارت ارشاد بابت درخواست بنده چه میزان هزینه کرده و من بدانم وزنم چقدر است و وزارت ارشاد برای نماینده منطقه‌ای که در عرصه فرهنگ و هنر مستعد است چقدر اعتبار تخصیص می‌دهد؟

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بیمه را یکی از مهم‌ترین مشکلات اهالی فرهنگ و هنر شهرستان اهر عنوان کرد، ابراز داشت: آقای وزیر! هنرمندان و نویسندگان از نظر معاش مشکلات متعددی دارند، امیدوارم برای رفاه حال آن‌ها چاره‌اندیشی کنید تا به جایگاه اصلی که دارند به آن برسند.

عبدالهی با اشاره به وضعیت جسمانی حسین محب اهری، تأکید کرد: آقای وزیر استاد حسین محب اهری را خوب می‌شناسید مدت‌هاست که با بیماری دست و پنجه نرم می‌کند، اگر به این هنرمند صاحب‌نام کمکی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشده درخواست می‌کنم تا به این هنرمند کمک کنید در حالی که حسین محب اهری سالیان سال به فرهنگ و هنر کشور کمک کرده ولی امروز اصلاً حال و روز خوشی ندارد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه شهرستان اهر که از جشنواره‌های فرهنگی و هنری میزبانی می‌کند از لحاظ سالن فقیر است، خاطرنشان کرد: شهرستان اهر مرکز قره داغ یا همان ارسباران است به این شهرستان اهر هراندازه‌ای که توجه کنید در واقع به منطقه کمک کرده‌اید و درخواستی که داریم احداث سالن نمایش در شهرستان اهر است.