آخرین عناوین اخبار » پیشنهاد سردبیر » شهرستان اهر » شهرستان ها » صفحه نخست
کد خبر : 7298
پنجشنبه - ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
4 سال دولت تدبیر و امید هم تمام شد

آقای وزیر! بزرگراه اهر – تبریز چشم به راه اختصاص اعتبار+تصاویر

به گزارش اهرامروز به نقل از فارس، جاده اهر – تبریز یکی از شاهراه‌های ارتباطی استان به مناطق مرزی، استان اردبیل و مناطق گردشگری ارسباران بوده که براساس آمارهای رسمی دستگاه‌های ذی‌ربط ، روزانه بیش از ۳۰ هزار خودرو سبک و سنگین از این مسیر تردد می‌کنند و این تعداد در نیمه اول سال، در فصل بهار و تابستان، روزهای آخر هفته و تعطیلات به دو برابر افزایش می‌یابد.

به طوریکه روزهای پنج‌شنبه و جمعه ترافیک جاده‌ای این مسیر به قدری سنگین می‌شود که مسیر یک ساعته اهر – تبریز را در دو ساعت هم نمی‌توان طی کرد و از طرفی تصادفات متعدد به جهت ترافیک سنگین و عدم پاسخگویی به این همه خودرو در جاده فعلی  از دیگر مشکلات این مسیر است که متأسفانه با گذشت قریب به یک دهه هنوز پروژه بزرگراه اهر – تبریز که در دولت گذشته با عناوین دهن پرکن(مهر ماندگار) مردم منطقه را امیدوار کرده بودند به سرانجام نرسید.

در دولت تدبیر و امید نیز با وجود اینکه این پروژه جزو پروژه‌های مصوب ریاست جمهوری در سفر به آذربایجان‌شرقی بود و در سخنرانی جناب دکتر روحانی نیز وعده اتمام این پروژه تا پایان سال ۹۵ اعلام کردند اما متأسفانه نه تنها این پروژه مهم و حیاتی منطقه ارسباران و شمال‌شرق استان به بهره‌برداری نرسید بلکه هم اکنون نیز با شروع فصل کاری به علت عدم اختصاص اعتبارات لازم از پیشرفت قابل توجهی برخوردار نیست .

پرواضح است اگر روند اجرایی به همین منوال پیش رود و پیگیری‌های لازم در جهت اختصاص اعتبارات لازم و کافی برای پرداخت بدهی به پیمانکاران و ساز و کار لازم جهت تسریع در پروژه صورت نگیرد، قطعاً باید از خیر بهره‌برداری از این بزرگراه در سال‌جاری نیز بگذریم.

آنچه بیش از پیش دلسوزان و مردم شریف و ولایتمدار این منطقه را ناراحت کرده ، سفر وزیر راه و شهرسازی به استان در جهت افتتاح پروژه‌های مسکن مهر و آغاز عملیات اجرایی پروژه مرند – بازرگان و بازدید از پروژه‌های راه‌سازی استان است، با وجود اینکه بازدید از پروژه جاده اهر- تبریز، جزو برنامه‌های این سفر بود اما متاسفانه این بازدید انجام نشد و و وزیر محترم زحمت بازدید چند دقیقه‌ای هم از پروژه بزرگراه اهر – تبریز و شنیدن درد و دل‌های دست‌اندرکاران این پروژه را به خود ندادند تا حداقل از روند اجرایی این پروژه و مشکلات و کمبود اعتباراتی که این پروژه با آن مواجه است، مطلع شوند.

البته حق هم دارند دیگر رأی اعتمادش را گرفتند، الحمدالله ما هم که از نماینده یتیم شدیم و کسی هم نیست که دادمان را به بالادست‌ها برساند. نماینده همسایه هم که آقای وزیر را همراهی می‌کردند و مسیرشان همیشه در سرکشی به حوزه انتخابیه‌اش از جاده اهر – تبریز است اما این عزیز هم که خود را نماینده و بزرگ شده ارسباران می‌داند در این خصوص حرفی نزده‌ است.

از طرفی این نماینده معین که به سلامتی در شهرمان دفتر زده و ادعای پیگیری مشکلات حوزه انتخابیه اهر و هریس را هم دارد ، دم بر نیاورده است! البته بیش از این انتظاری نیست. از قدیم گفته اند( یتیمه آغلایان چوخ اولار، چورح ورن آز اولار).

در پایان راقم این سطور به عنوان یک شهروند و فعال در حوزه اطلاع‌رسانی و خبر از همشهریان فهیم و بزرگوار انتظار دارد آگاهانه و با حضور حداکثری در انتخابات پیش رو شرکت کرده و در سه انتخاب مهم و سرنوشت‌ساز در حوزه اجرایی، مقننه و شورا با انتخاب افراد اصلح ، توانمند، پاکدست، امین و صادق  به دور از تعصبات قومی و قبیله‌ای در پیشرفت و توسعه آینده و شهر و کشور سهیم باشند.

باشد که با بصیرت و انتخاب فرد اصلح سرنوشت خود را با دست خودمان رقم بزنیم.

نگارنده:حسن بالاگر

انتهای پیام/