آخرین عناوین اخبار » پیشنهاد سردبیر » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 27108
پنجشنبه - ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر:

آگاهی و بیداری در روز دانشجو تبلور پیدا می‌کند/ دانشجویان در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی گم نشوند

به گزارش خبرنگار اهرامروز، نادر اسدی در ویژه‌برنامه روز دانشجو که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برگزار شد، اظهار کرد: بازگو کردن فلسفه وجود روز دانشجو در این برهه از زمان قابل‌توجه و حائز اهمیت است و ۱۶ آذر تبلور دو اصل مهم بوده امری که دانشگاه‌ها بیشتر با آن‌ها سر و کار دارند آگاهی و بیداری است.

وی با اشاره به اینکه آگاهی و بیداری در مناسب روز دانشجو تبلور و ظهور پیدا می‌کند، افزود: ما در بیانات مقام معظم رهبری این دو امر مهم را شنیده‌ایم در حالی که آگاهی بدان معنی نیست تنها به مسائل روز اشرافیت داشته باشیم و صرف دانستن علوم و شناخت اطراف کافی نیست بلکه این شناخت‌ها و دانستن علوم بایستی توأم با بیداری بوده باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر اضافه کرد: این‌که می‌بینیم گروهک تروریستی به نام داعش به وجود می‌آید باید از فلسفه وجودی آن اطلاع داشته باشیم و از طرفی هم بایستی ضمن بیداری بدانیم که حامیان آن‌ها با چه هدفی داعش را تشکیل داده‌اند.

اسدی نام‌گذاری دولت اسلامی در جنایت‌های داعش را برای اسلام و مسلمانان خطرناک دانست، گفت: اتفاقات سال ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران نشان‌دهنده این بود که دانشجویان نسبت به مسائل روز کشور اطلاع و آگاهی داشتند و امیدواریم دانشجویان امروزی نیز ادامه‌دهنده راه همان دانشجویان دیروز باشند و صرفاً در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی گم نشوند.

وی بابیان اینکه اغلب مطالبی که تحت عنوان آگاهی دهی در فضای مجازی منتشر می‌شود شاید آن آگاهی که انتظار داریم به ما ندهد، بیان کرد: در این خصوص بیداری به ما کمک می‌کند تا به اصل واقعیت‌ها پی ببریم.

به گزارش تسنیم در این مراسم یکی از دانشجویان با لحن انتقادآمیز از نماینده مردم اهر و هریس در مجلس خواستار ورود نمایندگان مجلس به بحث دفاع از حقوق مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و مقابله با فساد مالی و اداری شد.

البته مراسم روز دانشجو در شهرستان اهر با حاشیه‌هایی نیز همراه بود و عمدتاً می‌توان گفت که پرسش و پاسخ دانشجویان به دلیل تأخیر در برگزاری این مراسم به جلسه دیگری موکول شد.

در این میان نماینده مردم اهر و هریس در مجلس که خود را آماده سؤال دانشجویان کرده بود تنها یکی از دانشجویان با لحن انتقادی سؤال خود را مطرح کرد.

بیمه محصولات باغداران اهری، پیگیری قطع وام دانشجویی از سوی وزارت علوم، قطع سبد کالای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، اعلام زمان دقیق اتمام بزرگراه اهر – هریس – تبریز، عدم‌حمایت از ورزشکاران نام‌آور ملی از سوی وزارت ورزش و جوانان و دانشگاه‌ها از جمله مسائلی بود که در مراسم روز دانشجو در اهر مطرح شد.

انتهای پیام/