آخرین عناوین اخبار » شهرستان اهر » صفحه نخست » فرهنگ و هنر
کد خبر : 7523
یکشنبه - ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰
فرماندار اهر:

آیت‌الله شیخ حسین نجفی اهری از علمای برجسه منطقه ارسباران و استان است

آیت‌الله شیخ حسین نجفی اهری از علمای برجسه منطقه ارسباران و استان است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، سید محمد عابدی در آیین گرامیداشت روز شهرستان اهر و بزرگداشت مقام آیت‌الله‌العظمی شیخ حسین نجفی اهری، اظهار داشت: تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی دیگر از یادگاران ارزشمند امام خمینی(ره) است.

فرماندار اهر با اشاره به نقش علماء و روحانیت در طول تاریخ دین اسلام، افزود: علماء و روحانیت در تقویت اعتقادات و دین مردم نقش قابل توجهی از ایفا کرده اند و هر اقدامی که در خصوص عدالت، آزادی و دفاع از اسلام صورت گرفته است به نقش و تاثیرگذاری علما و روحانیت باز می‌گردد.

وی بابیان اینکه بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری منطقه ارسباران به منطقه ی شجاعت لقب گرفته و این برای مردم این منطقه بسی افتخارآفرین است، ادامه داد: مردم منطقه ارسباران و اهر در دهه های گذشته در برابر رژیم طاغوت و با پرچم داری روحانیت و علما ایستادگی کردند و با توجه به نقش مردم و روحانیت در انقلاب اسلامی در جریان بازدید مقام معظم رهبری از مناطق زلزله زده اهر منطقه ارسباران را منطقه ی شجاعت دانستند که این مهم نشان گر نقش روحانیت در مبارزه با رژیم های استبدادی است.

عابدی تصریح کرد: عدم دین فروشی و تبعیت از دین اسلام از سوی مردم در دوران های مختلف و مبارزه با حکومت های غیر اسلامی با راهنمایی های علماء گرانقدر محقق شده و پراکندگی علما در اقصی نقاط کشور موجب ایجاد توازن شده است.

فرماندار اهر با تأکید بر اینکه به دلیل عدم وجود علما در برخی کشور پای استکبار جهانی را به این کشورها باز کرده و مردم از این بابت آسیب جدی می بینند، گفت: علما ضمن اینکه جامعه را به سمت و سوی درستی هدایت می کنند بلکه علما و روحانیت در تعلیم و تربیت انسان های بزرگ نیز نقش خوبی از خود ایفا می کنند.

وی بیان داشت: اگر امروز به علمای برجسه ای همچون آیت‌الله‌العظمی شیخ حسین نجفی اهری افتخار می کنیم به این جهت است که ایشان خود را در وقف پروردگار متعال کرده بودند، افزود: هدایت جامعه به مسیر درست از شاخصه های علما و روحانیت بوده به طوری که اگر هدایت جامعه ایران توسط علما و مراجع به درستی هدایت نمی شد مردم از آزادی و استقلال برخوردار نبودند.

انتهای پیام/