آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 50876
شنبه - ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
سرپرست معاونت خدمات شهرداری اهر:

اتخاذ تمهیدات ضروری و حفظ آمادگی دائمی برای کنترل سیلاب و حوادث احتمالی در طول سال/ ساماندهی و پاک‌سازی مسیل‌ها و جوی‌های درون‌شهری اهر

به گزارش خبرنگار اهرامروز، شهرام عبادی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به بخشنامه وزارت کشور به شهرداری‌های آذربایجان شرقی در اظهار داشت: در راستای این بخشنامه جلسه‌ای با حضور ادارات مربوطه با موضوع “اتخاذ تمهیدات ضروری و حفظ آمادگی دائمی برای کنترل سیلاب و حوادث احتمالی در فصول سرد” در شهرداری به ریاست شهردار اهر برگزار شد.

وی با ذکر اینکه این جلسه با محوریت رابطه با پدافند غیرعامل برگزار شد گفت: طبق بخشنامه ارسالی؛ تمامی شهرداری‌ها موظف‌اند تا مسیل‌ها و جوی‌های درون‌شهری را ساماندهی کنند.

سرپرست معاونت خدمات شهرداری اهر همچنین گفت: بر اساس دستور شهردار اهر، اکیپ خدمات شهری سریعاً وارد عمل شده و نسبت به پاک‌سازی جوی‌ها، رودخانه‌ها و کانال‌ها اقدام کرد.

عبادی با اشاره به دستورالعمل مدیریت عملیات زمستانی در شهر عنوان کرد: در راستای همین جلسه و دستورالعمل وزارت کشور، اقدامات لازم برای ساماندهی نیروی انسانی، تجهیزات و ماشین‌آلات برای مقابله با حوادث احتمالی در فصول سرد سال اقدامات لازم انجام در حال است.

وی شناسایی مخاطرات، ساماندهی و رسوب برداری مسیل‌ها و جوی‌های درون‌شهری، ارائه هشدارهای ایمنی و ایجاد آمادگی برای کنترل شرایط اضطراری را از دیگر وظایف خدمات شهری عنوان کرد و گفت: تمهیدات لازم در مجموعه درون‌شهری، پاک‌سازی و لایروبی قنوات و انهار، تأکید بر اقدامات بازدارنده و جلوگیری از ساخت‌وسازها در حریم و بستر رودخانه‌ها و همچنین تمرین حفظ آمادگی نیروها از فعالیت‌های معاونت خدمات شهرداری اهر هستند که به‌تناوب در طول سال انجام می‌شوند.