آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست » فرهنگ و هنر
کد خبر : 8950
سه شنبه - ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵
نایب رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی:

اجازه نمی‌دهیم حرکت چرخ‌های جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر کند شود

اجازه نمی‌دهیم حرکت چرخ‌های جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر کند شود

به گزارش خبرنگار اهرامروز، احمد رجب پور در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری یازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر (ارسباران)، اظهار داشت: جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر صرف این‌که ابداعی شخصی باشد نیست بلکه فرصتی است که می‌توان با استفاده از آن شهرستان اهر را در حوزه فرهنگ و هنر در کشور به عنوان برندی تبدیل کرد و این امر علاوه مزیت های که دارد بلکه می‌تواند زمینه پیشرفت و ترقی در حوزه فرهنگ و هنر باشد.

نایب رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر (ارسباران) زمینه آشنایی مردم داخل کشور و خارج از کشور در سطح بین‌المللی را فراهم می‌کند، افزود: این جشنواره بزرگ‌ترین ظرفیت برای شهرستان اهر بوده که می‌توان در آینده نتیجه مطلوبی را از آن گرفت.

وی با ذکر اینکه امسال یازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر (ارسباران) در این شهرستان برگزار می‌شود، ادامه داد: شش دوره از این جشنواره به صورت شهرستانی و چهار دوره به صورت کشوری برگزار شده است، متاسفانه فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره‌های نخست جشنواره تئاتر کوتاه اهر حمایت‌های چندانی نداشت و در دوره‌های نهم و دهم حمایت‌هایی داشته است.

رجب پور اضافه کرد: با حمایت‌های مالی که از جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر (ارسباران) تاکنون صورت گرفته به هر نحوی هم که شده اداره کرده‌ایم و اجازه نداده‌ایم که چرخ‌های این جشنواره از کار بی افتد و از هم‌اکنون بایستی مقدمات برگزاری را به نحوی برنامه‌ریزی کنیم تا مشکلی در برگزاری پیش نیاید.

نایب رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی بابیان اینکه بنده تمام وقتم را برای آماده‌سازی و انجام مقدمات برگزاری جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر صرف کرده ام تا مشکل و کمبودی احساس نشود، اظهار کرد: امیدواریم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تخصیص بودجه‌ای نگذارند که این جشنواره ملی به دلیل مسائل مالی متوقف شود.

وی با تأکید بر اینکه سعی می‌کنیم تا در یازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر (ارسباران) از گروه‌های نمایشی بین‌المللی دعوت کنیم، بیان داشت: مقدمات برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کوتاه اهر را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در صورت تحقق اهدافمان، گروه‌های نمایشی بین‌المللی در این دوره از جشنواره تئاتر کوتاه اهر حضور می‌یابند.