آخرین عناوین اخبار » پیشنهاد سردبیر » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 25594
جمعه - ۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹
امام جمعه اهر در خطبه‌های نماز جمعه مطرح کرد

اجتماع بسیجیان با شعار ” ما ایستاده‌ایم ” در اهر برگزار می‌شود/ پوشیدن لباس تنگ برای مسلمانان عیب است

اجتماع بسیجیان با شعار ” ما ایستاده‌ایم ” در اهر برگزار می‌شود/ پوشیدن لباس تنگ برای مسلمانان عیب است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در خطبه‌های عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان اهر با اشاره به اینکه تحمل دشواری و سختی‌هایی که برای انسان به وجود می‌آید برای پیامبر اکرم(ص) سخت است، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) بسیار برای آرامش و آسایش انسان‌ها تلاش کرده و با تمامی اوصاف برای ما الگو هستند.

وی بر لزوم توجه به توصیه‌های پیامبر اکرم(ص) در خصوص نحوه لباس پوشیدن تأکید کرد، افزود: پیامبر اکرم(ص) مسلمانان را چه در زمان حیات و چه در زمان مرگ توصیه کرده‌اند که در زمان حیات لباس سفید و در زمان مرگ از کفن سفید استفاده کنیم ولی متأسفانه در زمان مرگ از کفن سفید ولی در زمان حیات برای استفاده از لباس سفید توجه چندانی نشده است.

حاجی‌زاده بابیان اینکه با توجه به منع اسلام از استفاده از لباس‌های تنگ، پوشیدن لباس تنگ برای مسلمانان عیبی بزرگ محسوب می‌شود، ادامه داد: در پوشیدن لباس تنگ فرقی بین زن و مرد نیست به‌طوری که برخی‌ها پوشیدن لباس تنگ را به‌اصطلاح مدرن بودن یا به‌روز بودن می‌نامند ولی این‌گونه پوشش‌ها نشان از غرب‌زدگی است.

خطیب جمعه شهرستان اهر در ادامه بر لزوم استفاده از لباس‌های تولید داخلی در راستای حمایت از اجناس ایرانی تأکید کرد، ابراز داشت: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال هستیم و همه وظیفه‌داریم تا برای رونق اقتصادی جهت جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی از تولیدات داخلی استفاده کنیم که یکی از همین تولیدات لباس است البته باید تولیدکنندگان البسه نیز توجه داشته باشند که لباس‌ها در خور شان مسلمان باشد.

وی با اشاره به انتظار اهل‌بیت (ع) از مسلمان به‌ویژه شیعیان، گفت: شیعه باید با اعمال و رفتار خود اهل‌بیت (ع) را سرافراز کند اما متأسفانه عده‌ای هستند که رفتار و حرکات ناشایست و عدم انجام واجبات دین موجب سرافکندگی اهل‌بیت (ع) می‌شوند.

امام جمعه اهر در خطبه دوم نماز جمعه این هفته به سالروز تشکیل بسیج با فرمان امام خمینی(ره) نیز اشاره کرد، اظهار داشت: جا دارد فرارسیدن هفته بسیج را به بسیجیان تبریک بگوییم، فرمان تشکیل نیروی مردمی بسیج از سوی امام راحل یکی از فرمان‌های تاریخی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی بود که با تشکیل این سازمان دنیا را متحول کرد.

حاجی‌زاده اضافه کرد: اجتماع باشکوه بسیجیان برای میثاق با ولایت و نشان دادن قدرت و اقتدار بسیج به دشمنان نظام و اسلام با شعار ” ما ایستاده‌ایم ” هم‌زمان با سالروز تشکیل بسیج در شهرستان اهر برگزار می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود بسیج را رمز پایداری و عزت ملی عنوان کرد، گفت: بسیج مردمی‌ترین و مکتبی‌ترین نیروی مردم مقاومت و نظامی در جهان است چراکه دامنه فعالیت بسیج مردمی به ایران ختم نمی‌شود بلکه اگر توجه کنیم نیروهای مقاومت تشکیل یافته در کشورهای اسلامی برگرفته از تفکر بسیجی است.

خطیب جمعه شهرستان اهر با تأکید بر اینکه نقشه‌های شوم و پلید استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسرائیل با وجود بسیج نقش بر آب‌شده است، بیان کرد: پایان سیطره تروریست‌های داعش در عراق و سوریه از جمله مهم‌ترین افتخارات بسیج به شمار می‌رود که باید این پیروزی شکوهمند را به مقام معظم رهبری و ملت مسلمان عراق و سوریه و نیروهای مقاومت تبریک گفت.

امام جمعه اهر در پایان خاطرنشان کرد: عمر گروهک‌های تروریستی داعش آنچه که حامیان آن‌ها انتظار داشتند که به ۳۰ سال برسد بسیار کوتاه بود و با مجاهدت‌های مدافعان حرم و مجاهدین گمنام داعش در کشورهای اسلامی ریشه‌کن شد و اکنون می‌توان گفت که حتی وجبی هم از خاک عراق و سوریه در اختیار داعشی ها نیست.

انتهای پیام/