آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 29864
سه شنبه - ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸
مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان شرقی:

ارائه خدمات به بیش از ۳۵۰۰ بیمار کلیوی در استان / اعتبارات انجمن از طریق کمک های مردمی تأمین می شود

به گزارش خبرنگار اهرامروز، عادل فیروزی در نشست مدیران دفاتر شهرستانی انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان شرقی با اعلام اینکه در این استان بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ بیمار کلیوی شناسایی شده و به آنها خدمات ارائه می شود، گفت: از تعداد ۳ هزار ۵۰۰ نفر بیمار کلیوی در استان، حدود ۱۵۰۰ بیمار دیالیزی و دو هزار نفر نیز بیمار پیوندی هستند که از ۸ دفتر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان خدمات دریافت می کنند.

وی افزود: حدود یک هزار ۱۰۰ بیمار دیالیزی و یک هزار ۵۰۰ بیمار پیوندی در شهرستان تبریز و مابقی در سایر شهر های استان آذربایجان شرقی خدمات دریافت می کنند.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان با اشاره به اینکه اعتبارات این انجمن فقط از طریق کمک های مردمی تأمین می شود، گفت: بیماران کلیوی انجمن و دفاتر شهرستانی در حد توان در خصوص تأمین هزینه های پیوند، هزینه های خرید دارو، هزینه ایاب و ذهاب به بخش های دیالیز بیمارستان ها، هزینه های بیمارستانی، تهیه جهیزیه و کمک تحصیلی دانش آموزان حمایت می شوند.

فیرودی در ادامه خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه بیمارستان مخصوص بیماران کلیوی در استان وجود ندارد، ولی در اکثر بیمارستان های شهر تبریز و تمام بیمارستان های شهرستان ها، تخت دیالیز برای ارائه خدمات به این بیماران وجود دارد.

وی ضمن اعلام اینکه در ۹ ماهه اول سال جاری، فقط در شهر تبریز نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان خدمات به بیماران کلیوی شناسایی شده ارائه شده است، گفت: از مسئولان ادارت و نهاد ها در استان خواهشمندیم راه را برای فعالیت انجمن هموار و تسهیل کنند تا بتوانیم خدمات بهتری به بیماران کلیوی استان ارائه بدهیم.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان آذربایجان شرقی در پایان ضمن تشکر از خیرین شهرستان اهر، گفت: با توجه به اینکه دفتر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی شهرستان اهر محل ثابت و مناسبی برای ارائه خدمات به بیماران ندارد، از شهردار محترم این شهر تقاضا داریم برای این انجمن زمینی در نظر بگیرند تا ساختمانی به کمک خیرین تأسیس کنیم که برای رفت و آمد بیماران و خیرین مناسب باشد.