آخرین عناوین اخبار » شهرستان اهر » صفحه نخست » فرهنگ و هنر
کد خبر : 26737
سه شنبه - ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
معاون فرهنگی سپاه ناحیه اهر:

ارسال بیش از ۲۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر ارسباران

به گزارش خبرنگار اهرامروز، سرگرد علیرضا کریم پور در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر اظهار کرد: با توجه به ظرفیت شعر و ادب منطقه از  سال ۹۴ تصمیم به برگزاری جشنواره شعر ارسباران گرفته شد در این راستا کارگروه‌هایی تشکیل و موضوعات آن نیز تدوین شد.

وی با ذکر اینکه در سال ۹۴ تعداد ۵ موضوع برای جشنواره شعر ارسباران تدوین شد گفت: موضوعات این جشنواره ۱- مهدویت و انتظار ۲- ولایت، ایثار، شهادت و مدافعان حرم، ۳- انقلاب اسلامی، استکبارستیزی و جنگ نرم ۴- بخش ویژه ارسباران؛ زیبایی‌های منطقه ارسباران و شهدای ارسباران و بخش پنجم شامل اشعار آزاد بود.

معاون فرهنگی سپاه ناحیه اهر افزود: اولین جشنواره شعر ارسباران در سال ۹۵ با بیش از ۲۰۰ اثر ارسالی به دبیرخانه از سوی ۷۰ نفر از شعرای منطقه با حضور گسترده شعرایی از مراغه، میانه و شبستر  برگزار شد به دلیل اینکه این جشنواره به صورا اختصاصی در منطقه ارسباران برگزار می‌شد برای داوری استانی فرستاده نشد و در همین روند نزدیک ۷۰ اثر از رده خارج شد.

کریم پور بابیان اینکه امسال تصمیم گرفتیم جشنواره شعر ارسباران به‌صورت استانی برگزار شود که فراخوان آن نیز داده شد گفت: تاکنون آثار بیش از ۲۵۰ از ۸۰ نفر از شعرای نامی استان به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده که نسبت به سال گذشته از لحاظ محتوا از کیفیت بهتری برخوردار است.

وی با اشاره به کم و کیف برگزاری این دوره از جشنواره شعر ارسباران نیز ابراز داشت: در این دوره از جشنواره شعر ارسباران مقررشده از سه نفر از شعرای پیشکسوت جریان شعر و ادب منطقه از جمله استاد محمد اسدی، سه تن از شعرایی که در محضر مقام معظم رهبری شهر قرائت کرده‌اند تجلیل شود.

معاون فرهنگی سپاه ناحیه اهر به داوران دومین دوره جشنواره شعر ارسباران نیز اشاره کرد و گفت: داوران دومین دوره جشنواره شعر ارسباران نیز از اساتید برجسته استانی از جمله استاد محمدی، شهودی و یک نفر نیز از شهرستان اهر انتخاب شده‌اند. اشعار نیز به‌صورت کد گذاری برای داوران فرستاده شده‌اند تا شائبه‌ای پیش نیاید و عدالت نیز رعایت شود.

کریم پور بابیان اینکه در اختتامیه دومین دوره جشنواره شعر ارسباران از ۱۶ شاعر برگزیده تجلیل خواهد شد عنوان کرد: شاعران برگزیده در این مراسم اشعار خود را قرائت خواهند کرد تا حاضرین در مراسم نیز بتوانند ارزیابی خود را از آثار آن‌ها داشته باشند.

انتهای پیام/