آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 6662
دوشنبه - ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳
مدیر کمیته امداد شهرستان اهر:

افزایش ۲۰ درصدی جمع‌آوری زکات طی سال گذشته در اهر

افزایش ۲۰ درصدی جمع‌آوری زکات طی سال گذشته در اهر

به گزارش خبرنگار اهرامروز، ارسلان طهماسبی در همایش عاملین زکات و روحانیون شهرستان اهر با اشاره به اینکه کمیته امداد در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نقش قابل‌توجهی از خود ایفاء می‌کند، اظهار داشت: در طول سال گذشته کمیته امداد اهر بیش از برنامه‌های ابلاغی ستاد زکات فعالیت داشته و در این زمینه ۴ جلسه شورای زکات در اهر تشکیل‌شده و ۲۶ مصوبه داشته که ۱۹ مورد به کامل اجرایی شده است.

وی بابیان اینکه ۱۵۰ نفر از عاملین و روحانیون به‌عنوان امداد یاران افتخاری با شورای زکات شهرستان اهر همکاری داشته‌اند، افزود: در طول سال گذشته ۵ جلسه آموزشی برای عاملین زکات شهرستان و روستاها در قالب دو جلسه شهرستانی و ۳ جلسه روستایی برگزار کرده‌ایم.

مدیر کمیته امداد شهرستان اهر اضافه کرد: بنا به نظر رئیس شورای زکات شهرستان اهر سه مورد گفتمان زکات در بین دانش‌آموزان اهری و اولیا برگزار شد تا با این روش بتوانیم فرهنگ زکات را در بین دانش‌آموزان ترویج دهیم.

طهماسبی تبیین و تشریح سیاست‌ها و رویکردهای شورای مرکزی زکات در بین فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج، روحانیون و دهیاران از دیگر برنامه‌های دبیرخانه شورای زکات شهرستان اهر در راستای فرهنگ‌سازی و توسعه زکات برشمرد، ادامه داد: دیدار اعضای شورای زکات اهر با ۲۵۰ نفر از کشاورزان و مؤدیان نمونه از دیگر برنامه‌های دبیرخانه زکات بود.

وی اظهار کرد: با توجه به سرمازدگی باغات و مزارع اهر در اوایل سال‌های گذشته زکات مستحب آن‌طور که انتظار داشتیم جمع‌آوری نشد و میزان زکات جمع‌آوری‌شده شهرستان اهر در طول سال گذشته و در مقایسه با آمار سال ۹۴ بیش از ۲۰ درصد افزایش‌یافته است.

مدیر کمیته امداد شهرستان اهر با تأکید بر اینکه ۹۰ درصد زکات جمع‌آوری‌شده در اهر برای امور محرومین صرف شده است، گفت: احداث ۹ مسکن برای اقشار محروم، مساعدت برای درمان محرومان به تعداد ۱۴۰ مورد، ۱۴ مورد تأمین جهیزیه، کمک برای تحصیل ۷۵ نفر دانش‌آموز و دانشجو، کمک در راستای پرداخت بدهی‌های ۲۲۰ نفر از محرومین و اجرای ۵ پروژه عمرانی از اقدامات انجام‌شده از سوی شورای زکات شهرستان اهر است.