آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » پیشنهاد سردبیر » دولت » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 7603
دوشنبه - ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
مدیر آموزش و پرورش اهر مطرح کرد:

انتخاب ۳۰ مدرسه شهرستان اهر به‌عنوان مجری طرح سلامت/ نقش دولت در سلامت دانش آموزان

به گزارش خبرنگار اهرامروز، جعفر شجاعی در آیین نواختن زنگ سلامت در مدرسه فرزانگان که به مناسبت هفته سلامت با حضور رؤسای آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان و جمعی از دبیران فرهنگی برگزار شد، اظهار داشت: حق ولانصاف این روزها انتقاداتی از دولت تدبیر و امید می‌شود اگر کارنامه دولت یازدهم را ورق بزنیم مهم‌ترین عملکردها را در این دولت می‌یابیم و می‌توان به یکی از این فعالیت‌ها در زمینه توجه ویژه به بخش سلامت اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه به همت دولت یازدهم و وزیر بهداشت و درمان طرح تحول نظام سلامت در کشور و به‌تبع در شهرستان اهر به‌خوبی اجرایی شده است، افزود: با تلاش‌های دولت تدبیر و امید مبلمان های بیمارستان‌ها در جهت ارائه خدمات به مردم تغییر اساسی داشته و به امکانات روز مجهز شده است که اگر با سال‌های گذشته مقایسه کنیم وضعیت بهداشت و درمان مطلوب‌تر از گذشته است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اهر ادامه داد: اگر ما امروز خدمات دولت را نادیده بگیریم در واقع هستی‌مان را نادیده می‌گیریم و باید اقداماتی که مشاهده می‌کنیم را باور کنیم.

شجاعی بابیان اینکه یکم تا هفتم اردیبهشت‌ماه به‌عنوان هفته سلامت در تقویم کشور ثبت‌شده و شعار امسال این هفته زندگی سالم، با نشاط و امید است، گفت: شعار جهانی هفته سلامت غلبه بر افسردگی بوده و بر اساس تحقیقات انجام شده دانش آموزان دختر شهرستان اهر افسرده‌ترین دانش آموزان آذربایجان شرقی هستند.

وی تصریح کرد: برنامه‌هایی که می‌تواند موجب نشاط و شادابی دانش آموزان به‌خصوص دختران شود علی‌رغم اینکه برنامه‌های مختلفی در این زمینه برگزار شده ولی به نحو مطلوب و به جایگاه اصلی خود دست نیافته است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اهر با تأکید بر اینکه دانش آموزان دختر که مادران آینده هستند بایستی بیش از پیش به آن‌ها بهاداده شود، اظهار کرد: متأسفانه برخی مشکلات خانوادگی و مسائل اقتصادی و اجتماعی از دلایل افسردگی دانش آموزان دختر به شمار می‌رود.

شجاعی با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۰ مدرسه اهر به‌عنوان مجری طرح مروج سلامت انتخاب‌شده بودند، گفت: متأسفانه در این خصوص شمار زیادی از مدارس استان مورد تجلیل قرار گرفتند ولی تنها نام ۶ مدرسه اهر در این مراسم تجلیل برده شد در حالی که تمامی مشکلات مدارس استان یکسان بوده و بازدیدهایی که مدارس استان شده بود مدارس اهر نیز از این شرایط برخوردار بود.

وی یکی دیگر برنامه‌های اجرای طرح سلامت یا سفیران سلامت در دوره متوسطه عنوان کرد، بیان داشت: از هر ۱۰ دانش‌آموز یک نفر به‌عنوان سفیر سلامت انتخاب‌شده و به جشنواره استانی سفیران سلامت آثار ارسال شده است که از این بین آثار ۴ دانش‌آموز در رشته روزنامه دیواری و نقاشی جزو منتخبین هستند و هدف از برگزاری این جشنواره پیام سلامت در خانواده‌ها مطرح و تا دانش‌آموز مروج پیام‌های بهداشتی و سلامت در خانواده‌ها باشد.

در پایان زنگ سلامت به‌صورت نمادین در مدرسه دخترانه فرزانگان به صدا درآمد و جمعی از دبیران به‌عنوان پیشتازان در عرصه سلامت و دانش آموزان برتر و راه‌یافته به جشنواره استانی سفیران سلامت تجلیل شدند.

انتهای پیام/