آخرین عناوین اخبار » پیشنهاد سردبیر » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 30611
جمعه - ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
مدیر کمیته امداد اهر خبر داد

اهری‌ها در طول ۹ ماهه سال جاری ۲۱۴ میلیون تومان صدقه داده‌اند/ اغلب متکدیان حرفه‌ای اصلاً اهری نیستند

اهری‌ها در طول ۹ ماهه سال جاری ۲۱۴ میلیون تومان صدقه داده‌اند/ اغلب متکدیان حرفه‌ای اصلاً اهری نیستند

به گزارش خبرنگار اهرامروز، ارسلان طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: صدقات مردمی به نحوه‌های مختلفی جمع‌آوری می‌شوند که یکی از آن‌ها صنادیق صدقات است که بر اساس آخرین آمار، نزدیک به ۱۶ هزار و ۹۲۷ صندوق جمع‌آوری صدقات در بین مردم فهیم اهر توزیع کرده‌ایم که وجوهات داخل این صندوق‌ها توسط متصدیان امور جمع‌آوری می‌شوند.

وی افزود: معمولاً میانگین درآمدی که داریم برای این درآمدها دوره تعریف می‌کنیم یعنی برخی صندوق‌ها به‌صورت دو ماهه، چهار ماهه و شش‌ماهه سرکشی و تخلیه می‌کنیم البته جا دارد که از همشهریان عزیز نسبت به دریافت صندوق‌های صدقات قدردانی کنم و از طرفی ما مسلمانان و ایرانی‌ها به انفاقات علاقه بیشتری داریم به‌طوری که آمارها نشان می‌دهد که علاقه‌مندی اهری‌ها به انفاق و کمک به هم نوع بیش از سایر شهرستان‌هاست.

طهماسبی با تأکید بر این‌که اهری‌ها در طول ۹ ماهه سال جاری ۲۱۴ میلیون تومان صدقه داده‌اند، گفت: میزان جمع‌آوری صدقه از صندوق‌های صدقات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش‌یافته است و این افزایش‌ها نشان‌گر افزایش اعتماد مردم به کمیته امداد است.

مدیر کمیته امداد شهرستان اهر، جلب اعتماد مردم و افزایش مشارکت‌های مردمی از سیاست‌ها و رویکردهای کمیته امداد اما خمینی(ره) عنوان کرد، گفت: جلب اعتماد مردم و افزایش مشارکت‌های مردمی نیز می‌تواند با ارائه گزارش به مردم در مجالس و محافل مختلف، رسانه‌ها باشد به‌طوری که مردم هم حتماً باید بدانند که کمک‌ها و مساعدت‌هایشان چگونه و در کجا هزینه می‌شود.

وی اضافه کرد: مأمورین جمع‌آوری صدقات با لباس‌های مشخصی هستند و هنگام تخلیه صندوق‌ها و شمارش وجوهات در حضور صاحب صندوق انجام می‌گیرد و سپس به مالک منزل و یا فروشگاه قبوض سریال دار تحویل می‌گردد که قابل‌پیگیری است و هر کسی که صدقه می‌دهد و یا مساعدت مالی می‌کند مطمئن باشند که در خود شهرستان هزینه می‌شود و حتی ریالی به سایر شهرستان‌ها و استان‌ها انتقال نمی‌یابد بلکه صرف فقرا و نیازمندان اهر می‌شود.

طهماسبی بیان کرد: حتی کمک‌های مردمی جمع‌آوری‌شده نیز در امور محرومین هزینه می‌شود و حتی یک ریال هم به امور اجرایی و هزینه‌های جاری تشکیلات تعلق نمی‌گیرد این در حالی است حقوق کارکنان کمیته امداد شهرستان اهر نیز همانند کارکنان سایر دستگاه‌ها از سوی دولت تأمین می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان اهر با اشاره به محل هزینه کرد صدقات جمع‌آوری‌شده، گفت: عمدتاً صدقاتی که جمع‌آوری‌شده در زمینه تأمین جهیزیه برای نوعروسان، درمان مددجویان، هزینه‌های تحصیلی دانش آموزان نیازمند و تأمین مسکن برای نیازمندان صرف می‌شود.

وی بابیان اینکه نیازمندان و فقرای جامعه توسط سازمان‌های حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد شناسایی و تحت حمایت قرار گرفته‌اند، افزود: اگر احیاناً افرادی هستند که نیازمند حمایت‌اند از شهروندان درخواست می‌کنیم تا آن‌ها را به کمیته امداد و یا بهزیستی معرفی کنند تا مورد حمایت قرار گیرند.

مردم اجازه سوءاستفاده از احساساتشان را به متکدیان حرفه‌ای ندهند

طهماسبی ابراز داشت: کسانی که دست به تکدی گری می‌زنند و متکدیان حرفه‌ای به مردم مراجعه کرده و از عواطف و احساسات پاک مردم سوءاستفاده می‌کنند خواهشمندیم در این رابطه ریالی به این افراد داده نشود، اولاً اغلب متکدیان اصلاً اهری نیستند و بعضاً که پیگیری و ردیابی کرده‌ایم مثلاً در شهرستان هم‌جوار سرمایه و دارایی قابل‌توجهی دارند و نیازی به پول‌ندارند اما به خاطر اینکه در شهرستان خودشان شناخته شده‌اند و نمی‌توانند به تکدی گری دست بزنند به اهر می‌آیند.

مدیر کمیته امداد شهرستان اهر یادآور شد: بعضاً شاید برخی از متکدیان حرفه‌ای به دنبال هدف دیگری هستند لذا از مردم، اصناف، کسبه و خانواده‌ها خواهشمندیم به‌هیچ‌عنوان به این متکدیان ریالی پول ندهند با این‌که جلسات مختلفی برای این زمینه برگزار می‌کنیم اما نیازمند همراهی و مشارکت مردم هستیم و اگر مردم همراهی کرده و به توصیه‌ها عمل کنند دیگر شاهد گدایی متکدیان در خیابان‌ها نخواهیم بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم عزیز به‌جای این‌که صدقات خود را به متکدیان حرفه‌ای بدهند می‌توانند انفاقات و صدقات خود را به مؤسسات حمایتی که به‌صورت رسمی فعالیت می‌کنند تحویل دهند و کمیته امداد اهر آمادگی دارد اگر همشهریان کمکی با نیت نیازمندی دارند آن را تحویل این نهاد بدهند تا کمیته کمک آن‌ها را به نیازمندان مورد نظر برساند.

انتهای پیام/