آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » اقتصادی » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 51261
جمعه - ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس:

اولتیماتوم نماینده اهر و هریس به شرکت سرمایه‌گذاری معدنی

اولتیماتوم نماینده اهر و هریس به شرکت سرمایه‌گذاری معدنی

به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره عدم انجام عملیات اجرایی در معادن طلا و مس اهر و هریس اظهار کرد: شرکت جهان زرجویان ارسباران که مجوز بهره‌برداری از معادن طلا و مس اهر و هریس را اخذ کرده‌اند اگر سرمایه‌گذاری نکنند باید هرچه سریع‌تر معادن را تحویل دهند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس افزود: اصولاً معادن به مدت یک و دو ساله به سرمایه‌گذاران تحویل می‌شود در صورتی که در این مدت سرمایه‌گذاری نکرده باشند باید معادن را تحویل دهند.

وی بابیان اینکه مطالعات نشان داده که معدن طلای هریس و معدن مس شله بران اهر توجیه اقتصادی دارد، گفت: سرمایه‌گذارانی هستند که برای سرمایه‌گذاری در بخش معادن آمادگی دارند لذا اگر شرکت مذکور عملیات اجرایی را در این معادن شروع نکرد مجوز آنها لغو می‌شود.

عبدالهی تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز با نظارت مستمر بر معادن در حال احداث بایستی بر این معادن نظارت مستمر داشته و اگر قصوری وجود دارد نسبت به حل آن اقدام نمایند و از طرفی هم اگر این شرکت به تعهدات خود عمل نکرد ضمن لغو مجوز آنها، معادن را به شرکت‌های متقاضی تحویل دهد تا زمینه اشتغال تعدادی از جوانان فراهم شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس خاطرنشان کرد: نمی‌شود که برخی‌ها مجوز احداث معدن اخذ کرده و هیچ اقدامی نکنند این بی‌توجهی‌ها فرصت‌هایی که در حوزه معادن اهر و هریس وجود دارد را از بین می‌برد.