آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 29724
جمعه - ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۹
رئیس دادگستری شهرستان اهر:

اگر بیگانگان سعی در آسیب رساندن به نظام اسلامی باشند قطعا پاسخ ملت ایران کوبنده خواهد بود

به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهر ، اظهار داشت: مبنای زندگی ما قرآن و اهل‌بیت (ع) بوده و این‌ها برای ما اصل است چرا که اگر به این دو اصل پایبند و معتقد باشیم خطری کشور ما را تهدید نمی‌کند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر افزود: اگر نعمت‌های خداوند را نادیده بگیریم و سپاس نعمات را به جای نیاوریم به عذاب دچار می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال دو نوع نعمت مادی و معنوی در اختیار انسان قرار داده است، ادامه داد: حال که بحث کم‌آبی در منطقه ما مطرح است فکر کرده‌ایم که اگر آب نباشد به چه سرنوشتی دچار خواهیم شد.

نظری قرآن کریم و دین اسلام را نعمات معنوی پروردگار عنوان کرد و گفت: ما امروز آثار نعمت ولایت و امامت را در کشور می‌بینیم چرا که اگر ولایت‌فقیه نبود شاید این‌طور می‌توان گفت که گمراه می‌شدیم.

رئیس دادگستری شهرستان اهر بابیان این‌که وضع مملکت ما نسبت به دوران طاغوت شاهد پیشرفت‌های بسیاری کرده است، بیان کرد: خوشبختانه پیشرفت در عرصه‌های مختلف اعم از نظامی، علمی، فرهنگی و اقتصادی دشمن به سطوح آورده است.

وی گفت: ایران از نظر سیاسی حرف را در دنیا می‌زند به طوری که ایران تنها کشوری است که در مقابل استکبار جهانی ایستاده ولی کتمان نمی‌کنیم که مردم مشکلات اقتصادی، رفاهی و معیشتی دارند و مطالبه خواسته‌های به حق مردم از دولت‌مردان کاملا به جا است.

نظری با ذکر این‌که آمریکا با هزینه چندین ترلیون دلار در خاورمیانه نتیجه‌ای نگرفته است، اضافه کرد: کسانی که قصد ناامنی کشور را دارند این‌ها ایرانی نیستند و دشمن در این‌میان از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرد که باید مردم هوشیار در مقابل دشمنان ایستادگی کنند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر ابراز داشت: هر کسی که پرچم ایران را به آتش بکشد ملت ایران آن فرد را به آتش می‌کشد چون پرچم ایران شناسنامه و هویت ماست اجازه نمی‌دهیم به آن تعرض شود.

وی با تاکید بر اینکه سعودی‌ها در پی این هستند که نظام جمهوری اسلامی ایران را زمین‌گیر کنند، گفت: اگر بیگانه‌ای سعی کند به این کشور و نظام آسیبی وارد کند قطعا پاسخ ملت ایران کوبنده خواهد بود.

حجت‌الاسلام نظری افزود: جامعه روحانیت تاکنون هیچ اقدامی نکرده اند که به ضرر ملت باشد در حالی که اگر دین و اعتقاد مردم به خطر بیفتد همین روحانیت از آن دفاع می‌کنند.

وی تصریح کرد: دشمن از اغتشاشات اخیر چنان خوشحال بود که انگار چند جوان فریب‌خورده می‌توانند آرامش و امنیت مردم را سلب کنند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر اضافه کرد: دشمنان هم‌زمان با حماسه ۹ دی سعی داشتند تا فتنه‌ای جدید به راه بیندازند ولی هوشیاری مردم باز هم مانع از تحقق اهداف دشمن شد.

نظری ادامه داد: آتش زدن پرچم، اموال عمومی و بیت‌المال و قتل و جسارت به مقدسات از جمله اقدامات اغتشاش‌گران بود حال که اغتشاش تمام شد به غیر از شکستن شیشه و تخریب اموال عمومی هیچ غلطی نتوانستند انجام دهند.

وی سناریوی کشته‌سازی و ناامنی از دیگر اهداف اغتشاش‌گران دانست، گفت: کشتن مردم بی‌گناه و تخریب اموال مردم چه سودی دارد البته این اغتشاشات ریشه خارجی داشت.

رئیس دادگستری شهرستان اهر با اشاره به اینکه مردم امنیت کنونی کشور را حفظ کرده و می‌کنند، افزود: دستگاه قضایی در کنار نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی با مخلان امنیت عمومی مردم برخورد می‌کنند.