آخرین عناوین اخبار » اقتصاد مقاومتی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 8138
سه شنبه - ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸
امام جمعه اهر:

ایمان، اراده و روحیه جهادی دشمن را مجبور به عقب‌نشینی می‌کند/ تحریم‌ها با تحقق اقتصاد مقاومتی شکسته می‌شود

ایمان، اراده و روحیه جهادی دشمن را مجبور به عقب‌نشینی می‌کند/ تحریم‌ها با تحقق اقتصاد مقاومتی شکسته می‌شود

به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در جشن بزرگ کارگری و تجلیل از کارگران نمونه واحدهای کارگری و فعالان نمونه زنان سرپرست خانوار در عرصه مشاغل خانگی شهرستان اهر، اظهار داشت: امروز با دستور ویژه مقام معظم رهبری به مناسبت روز پاسدار با جمعی از جانبازان و یادگاران دوران دفاع مقدس شهرستان اهر با حضور جمعی از مسئولان در ۴ گروه دیدار و دلجویی شد که ما امروز امنیت و اقتدار کشور را مرهون ازخودگذشتگی‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران هستیم.

امام جمعه اهر با اشاره به اینکه اگر کسی عابد، متدین و به مقدسات عمل کند ولی بصیرت نداشته باشد شاید پا به سمت گمراهی بگذارد، افزود: همواره مقام معظم رهبری بر مسئله بصیرت افزایی تأکید داشته‌اند و در این خصوص از لشکر مقابل امام حسین(ع) خطاب قرار دهیم لشکر دشمن بصیرت نداشتند درحالی‌که همه آن‌ها هم نماز می‌خواندند و مسلمانان ناآگاه بودند و بین حق و باطن را تشخیص نمی‌دادند.

وی زندگی بدون عقیده را زندگی نامفهوم دانست، ادامه داد: آن چیزی که به زندگی ما مفهوم می‌بخشد عقیده است، به لطف پروردگار متعال در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسائل عقیدتی و اخلاقی به‌طور گسترده در تمامی اقشار به‌خصوص در نیروهای مسلح رعایت می‌شود و اکنون کلیه نیروهای مسلح از جمله ارتش، سپاه و نیروی انتظامی از نظر مسائل عقیدتی، اخلاقی و مهارت‌های نظامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

آیت‌الله حاجی‌زاده بابیان اینکه دوران هشت سال دفاع مقدس برای مردم و کشورمان یک تجربه است، گفت: در دوران دفاع مقدس از نظر امکاناتی و تجهیزاتی صفر بودیم و اکنون‌که می‌بینیم دشمنان توان مقابله با ایران را ندارد از برکات اقتدار، تجهیزات نظامی، موشک، ایمان، اراده و روحیه جهادی است که دشمن را وادار به عقب‌نشینی می‌کند.

امام جمعه اهر تصریح کرد: در حال حاضر می‌بایست ایمان و عقیده در تک‌تک نیروهای مسلح تقویت‌شده باشد به‌طوری که همین اصل‌ها باعث می‌شود تا دشمن نتواند در برابر ایران و ایرانی قد علم کند.

وی اضافه کرد: رسانه‌های امروزی قوی هستند و عقاید باطن در خانه‌های تمامی مردم حضور دارد و اگر بخواهیم عقاید خودمان، فرزندان و نسل‌های آینده سالم بماند بایستی از سرچشمه نشات گرفته باشد و آن‌هم قرآن کریم و تألیفات شهید مطهری است.

تحقق اقتصاد مقاومتی شکسته شدن تحریم‌ها را هموار می‌کند

آیت‌الله حاجی‌زاده در ادامه با تأکید بر اینکه با توجه به دغدغه‌هایی که مقام معظم رهبری در خصوص مسائل اقتصادی دارند شعار سال را اقتصاد مقاومتی انتخاب می‌کنند، گفت: استکبار جهانی سعی می‌کند تا جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های فرهنگی، عقیده و اعتقادات و اقتصادی زمین‌گیر کند و با استحاله فرهنگی تلاش می‌کنند تا فرهنگ ایران اسلامی را تغییر دهند.

امام جمعه اهر بیان داشت: تحریم‌هایی که علیه ایران صورت گرفت به‌منزله تحت‌فشار قرار دادن ملت ایران بود تا ایران را از پیشرفت‌های اقتصادی باز نگه‌دارند و از طرفی به جهان اعلام کنند که جمهوری اسلامی و اسلام کارآمد نیست و نمی‌توانند زندگی مردم را تأمین کنند.

وی با اشاره به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی مسیر شکسته شدن تحریم‌ها را هموار می‌کند، اظهار کرد: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا درصدد این است تا با تحریم‌ها نظام ایران را ناکارآمد نشان دهد و بگویند که در کشوری که اسلام حاکم باشد وضعیت زندگی مردم به نسبت وخیم‌تر خواهد بود ولی در حقیقت این‌گونه نیست و این اقدام دشمنان ایران هراسی و اسلام هراسی است.

انتخاب دولت قوی و کارآمد بستگی به انتخاب آگاهانه مردم دارد

آیت‌الله حاجی‌زاده بابیان اینکه دولت دوازدهم علاوه بر توجه ویژه به رفع معضل بیکاری جوانان بایستی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تلاش کند، افزود: با توجه به اینکه در طول ۳۹ پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات قابل‌توجهی در کشور صورت گرفته ولی اکنون بیکاری جوانان همه مردم را رنج می‌دهد درحالی‌که رفع این معضل اقدام به‌موقع و سریع دولت و مسئولان را می‌طلبد که همواره رهبر معظم انقلاب اسلامی برآن تأکید داشته‌اند.

امام جمعه اهر ادامه داد: انتخاب دولت قوی و کارآمد بستگی به انتخاب آگاهانه مردم دارد به‌طوری که مناظره‌های نامزدهای انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری زمینه انتخاب با بصیرت را فراهم می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه حضور حداکثری در انتخابات اردیبهشت‌ماه تأثیری بسیار در مجامع بین‌المللی دارد، خاطرنشان کرد: حضور حداکثری در انتخابات کشور را از توطئه‌های دشمنان خنثی و مملکت را بیمه می‌کند و حتی در این برهه از زمان حتی یک رأی نیز اثرگذار است.

انتهای پیام/