آخرین عناوین اخبار » اقتصادی » صفحه نخست
کد خبر : 136
سه شنبه - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱

بازداشت‌های اخیر در شورا و شهرداری تبریز حاصل یک‌سال کار اطلاعاتی است

سعید شبستری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با تایید بازداشت چند نفر از مقامات و مسئولان استانی در رابطه با پرونده‌های فساد اقتصادی و رانت‌خواری، گفت: این پرونده‌ها پس از حدود یک‌سال کار فشرده امنیتی و اطلاعاتی به نتیجه فعلی رسیده است و در شهرهای مختلف استان شاهد دستگیری عده‌ای بوده‌ایم.

به گفته وی، مردم در سال ۹۲ با رویکرد توجه به سلامت اقتصادی به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید رای دادند و اکنون شاهد اهتمام دولت در این مبارزه با رانت و فساد هستیم و در این راه نهادهای مختلف به خصوص قوه قضاییه، بازرسی استان و دستگاه اطلاعاتی زحمات بسیاری را متحمل شده‌اند.

شبستری با اشاره به دستگیری یکی از معاونان شهرداری تبریز در هفته گذشته و دستگیری یکی از اعضای شورای شهر طی روز گذشته، افزود: متاسفانه فساد و رانت در برخی ادارات و نهادها، نهادینه شده و یکی از این مراکز شهرداری‌ها و شوراهای شهر هستند که با وجود بهره‌مندی از پول مردم و بیت‌المال در برخی موارد می‌بینیم به مرکزی برای فعالیت‌های ناسالم اقتصادی تبدیل شده‌اند و برخی افراد در آن از قدرت و موقعیت خود سوء‌استفاده می‌کنند.

به گفته وی، مبارزه با رانت و فساد در تمام نهادها حتی نهادها و ارگان‌های دولتی، خواست اکید دولت است و این مورد را در هر جایی و مرتبط با هر فردی با جدیت و اهتمام پیگیری می‌کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی از تشکیل شورای هماهنگی با نهادهای نظارتی برای بررسی این موارد در نهادهای مختلف خبر داد و افزود: تمام کسانی که فعالیت‌های ناسالم اقتصادی داشته و از رانت بهره‌مند شده‌اند، باید منتظر دست قانون و برملا شدن این موارد باشند.

به گفته شبستری در مورد مبارزه با رانت و فساد هیچ اغماضی پذیرفتنی نیست و این خواست صریح مردم است که موارد اقتصادی با شفافیت پیگیری شود.

وی افزود: هیچ چیزی مثل فسادهای اقتصادی مردم را ناامید نمی‌کند و به همین اندازه هم هیچ موردی مانند برخورد قاطع و دقیق با رانت‌خواری موجب دلگرمی و امیدواری مردم نیست، به همین جهت با همکاری نهادهای مربوط به این امر با تمام توان سعی می‌کنیم حق مردم را از حلقوم رانت‌خواران بیرون بکشیم.

به گفته وی مردم به عنوان صاحبان انقلاب، در راه اعتلای کشور خون‌های بسیاری داده‌اند، از جان خویش گذشته‌اند، گاهی در بدترین شرایط اقتصادی زندگی کرده‌ و حافظ انقلاب بوده‌اند به همین جهت حق دارند از مقامات و مسئولان خواستار پیگیری مجدانه فسادهای اقتصادی و قطع دست رانت‌خواران از بیت‌المال باشند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی در خاتمه در خصوص اتهام عضو بازداشت شده شورای شهر تبریز گفت: به دلیل عدم اثبات عنوان اتهامی این عضو شورای شهر، فعلا از گفتن دلیل بازداشت ایشان معذوریم و اطلاعات بیشتر در این خصوص پس از بررسی‌های قضایی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/